معافیت خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت حق التحریر ثبت اسناد رسمی

خانواده های تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) از پرداخت حق التحریر ثبت اسناد رسمی معاف شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از کمیته امداد امام خمینی(ره)، این معافیت در قالب امضای تفاهمنامه بین «منصور قمشه» معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد و «محمدرضا دشتی اردکانی» رییس کانون سردفتران و دفتریاران در راستای رفع مشکلات اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه صورت گرفته است.
 
براساس این گزارش در مراسم امضای این تفاهمنامه که در محل دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، «حسین انواری» سرپرست کمیته امداد امام(ره) گفت: حوزه قضایی و دفاتر ثبت اسناد رسمی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای است و نقش ایجاد امنیت و آرامش مردم و سرمایه گذاری در اتحاد ملی، انسجام وهمبستگی مردمی را برعهده دارد و احساس ناامنی و تشویش باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم می شود و دستگاه قضایی رسالت تامین امنیت و آرامش را در جامعه بر عهده دارد.
 
وی تصریح کرد: یکی از علل موفقیت دفاتر اسناد رسمی این است که مستخدم دولت نبوده و از انضباط رفتاری در برخورد با مردم بهره مند هستند که موجب ایجاد آرامش در ارباب رجوع می شود.
 
انواری تاکید کرد: عدم آگاهی از قوانین و حقوق قانونی در بین مخاطبین کمیته امداد امام(ره) بسیار زیاد است که منجر به فریب آنان توسط برخی از افراد سود جو می شود و اگر بتوانیم سایر بخش های حوزه قضایی را به امور مربوط به محرومین بیشتر آشنا سازیم کار شایسته و بجایی است.
 
وی، ضرورت وجود دفاتر اسناد رسمی را موجب کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: دفاتر اسناد رسمی با انجام وظایف خود بطور دقیق و قانونی، نقش پیشگیرانه در ایجاد جرم و بزه کاری در جامعه را بر عهده دارند.
 
براساس این گزارش، در ابتدای این دیدار «منصور قمشه» معاون حقوقی و امور مجلس این نهاد با ارائه گزارشی از نحوه همکاری کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص رسیدگی به امور مربوط به خانواده های تحت حمایت این نهاد از مسوولین ذیربط تقدیر کرد.
 
همچنین «محمدرضا دشتی اردکانی» رییس کانون سردفتران و دفتریاران نیز ضمن تقدیر از عملکرد کمیته امداد در خصوص تشکیل و صدور اسناد رسمی املاک مدد جویان تحت پوشش در سراسر کشور از کمیته امداد به عنوان فعال ترین دستگاه اجرایی کشور جهت رسیدگی به امور محرومین یاد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق دستور ریاست قوه قضاییه رسیدگی فوری به امور خانواده های آسیب پذیر در کشور باید در اولویت قرار گیرد و کانون سردفتران و دفتریاران کشور از آمادگی کامل جهت همکاری در این زمینه برخوردار است.
 
براساس این گزارش، این تفاهمنامه در شش ماده و دو نسخه تنظیم و مدت اعتبار آن از تاریخ امضا دو سال است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معافیت ، حمایت ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار