بر اساس تحقیقات دانشگاه ایتالیایی؛

تحریم‌های اروپا علیه روسیه ضربه سنگین به اقتصاد ایتالیا وارد کرده است

تحقیقات انجام شده از سوی دانشگاه باکونی در ایتالیا منعکس کننده تأثیر تحریم‌های روسیه و تنش‌ها در روابط بین‌الملل بر صادرات ایتالیا است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگا خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، تحقیقات انجام شده در ایتالیا نشان می دهد اقتصاد این کشور به سبب اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، سه میلیارد و 700 میلیون یورو - چهار میلیارد و 600 میلیون دلار - ضرر خواهد کرد.این تحقیق منعکس کننده تأثیر تنش ها در روابط بین الملل بر صادرات ایتالیاست.

در این گزارش آمده است: تأثیر تحریم ها و همچنین نبود رشد صادرات سبب افزایش ضرر در بخش صادرات به روسیه به میزان حدود سه میلیارد و 700 میلیون یورو طی دو سال - 2014 و 2015 - خواهد شد.

زیرا انتظار می رود صادرات ایتالیا به روسیه در سال 2014 معادل 17 درصد و در سال 2015 معادل 21 درصد کاهش داشته باشد . این معاملات 0.5 درصد صادرات سالانه ایتالیا را تشکیل می دهد.

کارشناسان ایتالیایی تخمین می زنند صادرات این کشور به روسیه در شش ماهه نخست 2014 8.9 درصد کاهش داشته است.

در تحلیل دانشگاه باکونی همچنین به موضوع تأثیر تحریم های مسکو بر بخش محصولات کشاورزی کشورهای اروپایی اشاره شده است که بالغ بر 161 میلیون یورو در سال گذشته بوده است.

کارشناسان می گویند زیان ناشی از تنها عدم رشد صادرات ایتالیا به روسیه همچنین با در نظر گرفتن نرخ رشد این صادرات طی دو سال قبل از اعمال تحریم ها، طی سال های 2014 و 2015 به حدود یک میلیارد و 700 میلیون یورو خواهد رسید.

اجلاس میلان بر سرمایه گذاری در روسیه تحت شرایط ژئوپلتیکی مدرن و همچنین چشم انداز توسعه روابط روسیه و اتحادیه اروپا در بحبوحه شرایط اقتصادی و سیاسی جدید متمرکز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار