کاهش اعتماد به نفس کودکان با رفتار زشت

یک روان‌شناس گفت: کودکان حرف‌های والدین را درک می کنند و آنها را می‌پذیرند بنابراین والدین قبل از هر چیز به عواقب حرفی که می زنند فکر کنند.

 محمد زارع روان‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه همه ما هنگام عصبانیت و ناراحتی گاهی حرف‌هایی را به فرزندانمان می زنیم که باعث ناراحتی آنها می‌شود، افزود: بعضی از والدین به تکرار حرف های ناپسند ادامه می دهند و متوجه ناراحتی فرزندشان نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان حرف‌های والدین را خیلی خوب درک می کنند و آنها را می پذیرند بیان داشت: شاید والدین از زدن حرفی، منظور خاصی نداشته باشند، اما فرزندان حرف‌ آنها را جدی می گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه والدین باید از گفتن یه سری حرف ها در مقابل فرزندان خودداری کنند، گفت: والدین باید از به کار بردن جمله "من را تنها بگذار" خودداری کنند.

این روان‌شناس تصریح کرد: پدر و مادر به عنوان یک انسان ، احتیاج به زمان، برای تنهایی دارند، ولی اگر والدین به فرزند بگوید که من را تنها بگذار، کودک به مرور زمان احساس می کند که صحبت با والدین نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه باعث آزار آنها هم می شوند و اگر والدین این رویه را پیش بگیرند، فرزند در آینده دچار مشکل جدی خواهد شد.

زارع ادامه داد: اگر والدین زندگی پر مشغله‌ای دارند باید از راه هایی برای کاهش فشار در زندگی استفاده کنند و با تحقیر کردن فرزندان اعتماد به نفس را از آنها نگیرند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان حرف های والدین را خیلی خوب درک می‌کنند، حتی اگر والدین منظور خاصی از صحبت نداشته باشند، بنابراین والدین قبل از هر چیز به عواقب حرفی که می خواهند به فرزند خود بزنند فکر کنند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: درک ، کودک ، رفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار