حدادعادل در نطق میان‌دستور:

تهدید، تطمیع و تمدید مذاکرات تاثیری در انتخابات آینده مجلس ندارد

نماینده مردم تهران گفت: هر جماعتی که خود را متمایل به شما نشان دهد یا شما خود را متمایل به آن جماعت نشان دهید، منفور ملت خواهید بود، ملت ایران استقلال خود را به رفاهی که شما به آن وعده می‌دهید نخواهد فروخت، ما به تیم مذاکره کننده خود اطمینان و اعتماد داریم که بر سر منافع و مصالح ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ آذر) در نطق میان دستور خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: فردا ۱۰ آذر سالروز شهادت علامه مجاهد و بزرگوار  آیت الله سیدحسن مدرس است.  
 
وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران چنین روزی روز مجلس نامیده شده، ما نمایندگان مجلس مدرس را الگو و اسوه خود می‌دانیم و به وجود وی افتخار می‌کنیم، روحانیت نیز به وجود وی افتخار می‌کنند، چرا که مدرس افتخار ملت ایران است.  
 
حدادعادل تصریح کرد: مرحوم مدرس به خوبی تشخیص داده بود که رضاخان را انگلیسی‌ها برسر کار آوردند تا استقلال ایران را تباه کنند و به مقدسات ملت ایران حاکم شوند، این روحانی عالیقدر که می‌گفت سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، با پاکی و آزادگی در مقابل رضاخان و دولت انگلستان ایستاد و هرگونه خطری را به جان خرید.  
 
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: مرحوم مدرس را دوبار ترور کردند، اما به قول خودش به کوری چشم دشمنان زنده ماند و به مبارزات خود ادامه داد، سرانجام شهربانی رضاخان وی را دستگیر کرد و بیش از ۹ سال وی را در قلعه مخروبی در شهر خواف زندانی کرد که مدرس خود درباره آن گفته است؛ مسلمانی نشوند و کافری نبیند، در ‌‌نهایت پس از آنکه وی را از خواف به کاشمر انتقال دادند، روز ۱۰ آذرماه ۱۳۱۶ مطابق با ۲۶ ماه رمضان با زبان روزه وی را به فجیع‌ترین وضعی در زندان به شهادت رساندند.  
 
حدادعادل گفت: مدرس که از سوی علمای نجف بعد از انقلاب مشروطه و تاسیس مجلس به عنوان مجتهد تراز اول جهت حضور در مجلس انتخاب و معرفی شده بود، ۱۸ سال در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران برپایه احکام و معارف عالیه اسلام و با الهام و شجاعت و شهامت جدش حضرت سیدالشهداء (ع) در برابر ظلم و بی‌عدالتی استکبار مردانه ایستاد.  
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در تشریح خصوصیات شهید مدرس تصریح کرد: امام خمینی (ره) از آغاز جوانی شیفته شخصیت این روحانی شجاع و بصیر بود، خود ایشان می‌فرمودند که در جوانی گاهی از قم به تهران می‌آمدم و به مجلس می‌رفتم تا از جایگاه تماشاچیان مجلس، شاهد نطق‌های مدرس باشم.  
 
وی ادامه: امام (ره) در نطقی در مسجد اعظم قم در سال ۱۳۴۳ درباره شهید مدرس فرمودند؛ «من الان در حال انقلاب هستم، حافظه‌ام درست کار نمی‌کند، نمی‌توانم مطلب را خوب به یاد بیاورم، در مجلسی از مجالس سابق، مجلس سوم که سید حسن مدرس وکیل بود، دولت روسیه اولتیماتومی به ایران داد که اگر طرح ما در قضیه‌ای که یاد ندارم، که اخراج مورگان شوستر آمریکایی، نپذیرید از راه قزوین حمله کرده و تهران را می‌گیریم».  
 
حدادعادل گفت: دولت وقت به مجلس فشار آورد که این طرح را تصویب کند، یکی از مورخین آمریکایی می‌نویسد یک روحانی دست به عصا مرحوم مدرس آمده پشت تریبون ایستاده و اظهار کرد که اکنون بناست از بین برویم، چرا سند نابودی خود را شخصا امضاء کنیم، مجلس به واسطه مخالفت وی جرات پیدا کرد و طرح را رد کرد.  
 
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: همچنین مرحوم مدرس با شجاعت و شهامت بسیار در مقابل قرارداد ننگین ۱۹۱۹ وثوق الدوله با انگلستان نیز ایستادگی و مخالفت کرده بود.  
 
حدادعادل خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: امروز تصویر و تمثیل مدرس شهید در مجلس در برابر چشمان ماست، وی مدافع استقلال ایران بود و جان خود را بر سر ایمان و آرمان خود نهاد، سخن مدرس و پیام وی به نمایندگان مجلس به ملت ایران این است که شما به پیروی از امام خمینی (ره) مدافع استقلال ایران باشید.  
 
وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تصریح کرد: ما امروز در مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها در موقعیت خطیری قرار داریم، ما نمایندگان مجلس که خود را فرزندان معنوی و سیاسی مدرس شهید، امام (ره) می‌دانیم، به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها با صراحت تمام می‌گوییم که مبادا گمان کنید می‌توانید با تحریم‌های ظالمانه‌ای که به بهانه موضوع هسته‌ای به ایران تحمیل کرده‌اید، دوباره در این راه نفوذی برای خود پیدا کنید.  
 
نماینده مردم تهران خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: مبادا گمان کنید می‌توانید در قضیه مذاکرات با تهدید و تطمیع در انتخابات مجلس آینده دخالتی کنید و تاثیری به نفع خود ایجاد کنید، ملت ایران که در انقلاب اسلامی یک میلیون شهید و جانباز و آزاده تقدیم اسلام کرده، تا استقلال خود را بدست آورد، هرگز فریب شما را نخواهد خورد.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: هر جماعتی که خود را متمایل به شما نشان دهد یا شما خود را متمایل به آن جماعت نشان دهید، منفور ملت خواهید بود، ملت ایران استقلال خود را به رفاهی که شما به آن وعده می‌دهید نخواهد فروخت، ما به تیم مذاکره کننده خود اطمینان و اعتماد داریم که بر سر منافع و مصالح ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهند کرد.  
 
حداد عادل ادامه داد: ملت ایران اجازه نخواهند داد که آمریکا مثل سالهای قبل از انقلاب بار دیگر بر سیاست ایران، انتخابات ایران و سرنوشت ملت دخالت کند، تا خدا است، ایمان است و ملت حاضر در صحنه هستند و تا کار و تلاش و اقتصاد مقاومتی وجود دارد، ما چشم به دست آمریکایی‌ها نخواهیم دوخت.  
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی چنانکه در ماه‌های اخیر در قضیه استیضاح و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم نشان داد، مجلسی است مدافع استقلال کشور و اصولگرا، منسجم، متحد که در تمام امور تابع نظارت امام خمینی (ره) است، به ویژه در موضوع فتنه.  
 
حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: دولت بداند که مجلس قصد مخالفت و کارشکنی در کار دولت را ندارد، بلکه پشتیبان دولت است، مسلم است که اگر مجلس مستقل و مقتدر باشد هم به سود دولت و هم به سود کشور است و خدا را شکر می‌کنیم که مجلس نهم چنین مجلسی است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حداد ، عادل ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار