اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد

شبکه ساخت جلیقه‎های انتحاری در کابل کشف و متلاشی شد

اداره امنیت ملی افغانستان از انهدام یک مرکز تهیه و ساخت جلیقه‎های انتحاری، مواد منفجره و بمب‌های مغناطیسی در کابل خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اداره امنیت ملی افغانستان، امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک مرکز تهیه و ساخت جلیقه‎های انتحاری، مواد منفجره و بمب‌‎های مغناطیسی در کابل منهدم شد.
 
در این اطلاعیه آمده است: نیروهای اطلاعاتی اداره امنیت ملی افغانستان طی 3  روز گذشته، در عملیاتی خاص و هدفمند در شهر کابل توانستند چند شبکه تروریستی از جمله یک مرکز ساخت جلیقه‌های انتحاری و مواد منفجره را متلاشی و منهدم کنند.
 
بر اساس اطلاعیه ریاست امنیت ملی افغانستان، این مرکز تحت پوشش «راهنمای معاملات» فعالیت داشته و مربوط شبکه تروریستی «حقانی» است و از سوی شخصی به نام "صفت الله" رهبری می شد.
 
در بیشتر حملات تروریستی در افغانستان که منجر به مرگ ده‌ها نفر شده شبکه حقانی دست داشته است.
 
در آخرین حمله این گروه به یک ورزشگاه در ولایت «پکتیکا» دست کم 60 نفر کشته  و زخمی شدند.
 
97 درصد حملات انتحاری خنثی می‌شود
 
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مأموران اداره امنیت ملی افغانستان در یک عملیات دیگر در فرمانداری "ده سبز" ولایت کابل یک مخفیگاه تروریست‌ها را کشف کردند.
 
در این اطلاعیه آمده است: در عملیات‎های ریاست امنیت ملی افغانستان ده‎ها نفر  دستگیر و مقدار زیادی تجهیزات و مهمات جنگی به دست نیروهای امنیتی این کشور افتاده است.
 
بر اساس این اطلاعیه، از مجموع هر 100 طرح حمله تروریستی و انتحاری، 97 طرح خنثی و تنها 3 حمله اتفاق می‌افتد.
 
این در حالی است طی یک ماه اخیر، کابل و چند ولایت افغانستان شاهد بروز چندین حمله در یک روز بوده است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.