بیژن بیرنگ:

"عشق تعطیل نیست" کپی از هیچ اثر خارجی نیست

کارگردان این مجموعه با اشاره به نسل جوان دهه 60 و 70 گفت: بدون شک این اثر کمیک با وجود قصه و ساختاری خاص می‌تواند مورد توجه نسل فعلی قرار گیرد و مثل دیگر آثار من به ماندگاری برسد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در لوکیشن مجموعه "عشق تعطیل نیست" به کارگردانی "بیژن بیرنگ" در لوکیشن این اثر که واقع در شهرک سینمایی غزالی بود حاضر شدیم.

پس از ورود به شهرک سینمایی غزالی و گذر از چند انبار به یکی از انبارهایی رسیدیم که 2 هزار و 800 متر آن دکوربندی شده بود. در آن دکور خیابان‌هایی با نام مرحوم "خسرو شکیبایی" و نیز "علی حاتمی" به چشم می خورد.

به همراه تیم خبرنگاران محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در لوکیشن این مجموعه حاضر شدند و از دکور و صحنه های آن بازدید به عمل آمد.

در ابتدا بیژن بیرنگ به همه حاضران خوش‌آمدگویی گفت و به توضیح لوکیشن مورد نظر پرداخت.

بیژن بیرنگ نویسنده و کارگردان "عشق تعطیل نیست" ابتدا تیم را به سمت اتاق و محل زندگی رها و نفس هدایت کرد که بازیگران آن "محمدرضا گلزار" و "مهناز افشار" هستند که زوجی حدود 35 یا 36 هستند که در این مجموعه در طبقه هفدهم یک برج زندگی می کنند.

بنابراین گزارش دیگر خانواده‌های حاضر در این مجموعه نیز در همان طبقه هفدهم برج در اطراف منزل محمد رضا گلزار و مهناز افشار زندگی کرده و ماجراهایی را به تصویر می کشند.

بیژن بیرنگ در ادامه توضیح می دهد که شهرام حقیقت دوست، بهنوش بختیاری خانواده دیگر هستند که در آن برج ساکن بوده و بهرام شاه‌محمدلو علیرضا خمسه، مهرانه مهین ترابی، زانیار خسروی و حدیث میرامینی از دیگر خانواده‌های ساکن این برج هستند.

این کارگردان کشورمان به ترتیب توضیح می دهد که هر یک از دکورها خانه کدام یک از رزوج‌های بازیگر بوده و هر کدام از‌آن امکانات متعلق به کدامیک از آن بازیگران مجموعه است.

*همه دکور ساخته خودمان است

بیژن بیرنگ با اشاره بله این مطلب که دکور مجموعه عشق تعطیل نیست را خودمان ساختیم گفت: ما فقط این مکان را تحویل گرفتیم ولی هیچ امکاناتی نداشت. اتاق رژی، رستوران و دیگر دکورها را خودمان ساختیم.

تمامی صحنه ها به همراه دکورهای آنها، از متریال خاصی ساخته شده و به ترتیب توضیح دادند که سعی شده با ساخت دکورها همه چیز با توجه به داستان طبیعی جلوه کند.

بیرنگ در ادامه توضیح داد: یکی از خیابان ها به نام مرحوم شکیبایی است و تصمیم داریم نام خیابان ورودی را به نام مرحوم حسین پناهی اختصاص دهیم به این منظور که بازی و اشعار این هنرمند بزرگ کشورمان  خیلی در نزد جوانان حائز اهمیت است.

وی پس از این توضیح به سمت دکور خانه زانیار خسروی رفت و توضیح داد : برای اولین بار در این پروژه ما موسیقی زنده خواهیم داشت و نشان داد که در خانه خسروی دو پیانو وجود دارد که استودیو ضبط نیز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی  باشگاه خبرنگاران پس از توضیح بیژن بیرنگ درباره منزل زانیار خسروی از یک درب ورودی وارد به اصطلاح بازاری شدیم که در آن کافی‌شاپ، دانشگاه و نمایندگی های رایتل نیز به چشم می خورد و تمامی دکورها از رنگ و فرمی جدید بهره‌مند بودند که گاه تداعی این مجموعه با یکی از مجموعه‌های خارجی نیز در ذهن ما تداعی می‌شد.

*احوال‌پرسی محمدرضا گلزار و مهناز افشار با مهمانان

در ادامه مهناز افشار و محمدرضا گلزار در لوکیشن مورد نظر و با گریمی متفاوت جلوی دوربین حاضر شدند و به مهمانان خوش‌آمد گفتند.

در این سکانس قرار است که رها (محمدرضا گلزار) با بردن دسته گلی جلوی درب خانه نفس (مهناز افشار) دسته گلی به او دهد و از وی بخواهد که به خانه برگردد.
 
بیژن بیرنگ با گفتن سه – دو – یک ، این سکانس را نیز تصویر برداری کرد و همه مهمانان نیز شاهد بخشی از سکانس‌های آشتی کنان گلزار با مهناز افشار نیز بودند.

*"عشق تعطیل نیست" کپی از هیچ اثری نیست

در ادامه بیژن بیرنگ کارگردان این مجموعه با اشاره به این مطلب که این اثر کپی و یا برگرفته از اثری به نام "فرند" نیست اظهار داشت: شاید عده‌ای فکر کنند که ما از "فرند" کپی کرده‌ایم ولی به این مجموعه "فیت کام"   می گوییم که جنس آن نمایشی نشسته بوده و در مجموعه فرند هم اجگر توجه داشته باشید همه بازیگران در یک مکانی جمع می شدند و تماشاگر شاهد گفتگویهای بین آ«هخا می‌شد.

وی ادامه داد: این اثر مانند دیگر آثار من "همسران" و "خانه سبز" خواهد بود و یک نوع کمدی را که فیت کام به آن می گوییم را به خود اختصاص داده است.

این کارگردان کشورمان با اشاره به فضای لوکیشن و این که آیا تیم به لوکیشن دیگری خواهد رفت،‌گفت: این لوکیشن تمامی آن چیزی را که ما می خواهیم دارا است و فکر نمی کنم از لوکیشن خارج شویم و تمامی سکانس ها را در همین فضا خواهیم گرفت.

*حقیقت عشق را می‌گویم، واقعیت تلخ است!

بنابراین گزارش "بیژن بیرنگ" در پایان توضیحات خود تاکید کرد: در مجموعه "عشق تعطیل نیست" می خواهم حقیقت عشق را بگویم. واقعیت را نمی توانم مطر  کنم چون همیشه تلخ است.

بنابراین گزارش مجموعه "عشق تعطیل نیست" در سیزن اول خود با 26 قسمت و با 5 متن کار خود را شروع کرده و به گفته کارگردان این اثر پس از مدتی اولین قسمت‌های آن به رسانه‌ةای خانگی می‌آید تا آنها بتوانند هدر حین ساخت متوجه نظر مخاطبان شود که اگر مورد توجه قرار گیرد ممکن است بعد از 26 قسمت سیزن بعدی آن را بسازند.

بیژن بیرنگ با خطاب به نسل جوان در مجموعه خود می گوید: "عشق تعطیل نیست" یک اثری است که مورد توجه نسل دهه 60 و 70 قرار می گیرد و احتمالا این مجموعه با توجه به سبک خاصش مورد توجه آنان نیز قرار می‌گیرد.



 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار