اولین نشانه‌های درمان ابولا

پژوهشگران یک گام به تولید واکسن ابولا نزدیک‌تر شده و نخستین فاز آزمایش آن را با موفقیت طی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مؤسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرده است که پژوهشگران فاز نخست آزمایش واکسن ابولا را با موفقیت پشت سر گذاشته و گامی به تولید این واکسن نزدیک‌تر شده‌اند. قرار است فاز دوم آزمایش‌ها به‌زودی و به شکلی گسترده آغاز شود.
بیماری و تب ابولا در اکثر موارد با مرگ بیمار همراه است. خطر مرگ بیمار بستگی به نوع ویروس ابولا و کم و کیف ابتلا به آن دارد و می‌تواند بین ۲۵ تا ۹۰ درصد متغیر باشد.

پژوهشگران حال یک گام به تولید واکسن ابولا نزدیک‌تر شده و نخستین فاز آزمایش آن را با موفقیت طی کرده‌اند. البته هنوز آزمایش‌هایی گسترده لازم است تا بتوان این واکسن را به شکل انبوه تولید کرد و در مناطق بحران‌زده به کار بست.

یکی از بیماران مبتلا به ویروس ابولا در آمریکا، با داروی آزمایشی ضد این ویروس تحت درمان قرار گرفت. حال عمومی بیمار کمی رو به بهبود است. داروی آزمایشی جدید ضد ابولا، نخستی‌سانان را در برابر این بیماری مصون کرده است.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که محققان در فاز نخست ۲۰ فرد داوطلب سالم بین ۱۸ تا ۵۰ سال را مورد آزمایش قرار دادند و دوزهای متفاوتی از واکسن ابولا را به آنان تزریق کردند. بدن همگی آنان در ایجاد پادتن لازم برای مقابله با ابولا موفق بوده است. 

پژوهشگران در جریان فاز نخست که در ماه سپتامبر آغاز شد، واکسن ابولا را در ده دوز پایین و در ده دوز بالا به داوطلبان تزریق کرده و پی برده‌اند که بدن آنان در صورت دریافت دوزهای بالاتر، پادتن‌های قوی‌تری نیز ایجاد کرده‌اند. به گفته‌ی پژوهشگران، بدن داوطلبان در عرض چهار هفته پس از دریافت واکسن موفق به ایجاد پادتن شده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار