محمدباقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهادی بر اساس سند چشم‌انداز علمی جایگاه کشور را ارتقاء دهد

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: وزیر علوم باید کشورمان را بر اساس سند و چشم‌اندازهایی که وجود دارد به قدرت علمی اول منطقه تبدیل و به جایگاه علمی برتر در دنیا برساند.

"فیاض محمدباقری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزیرعلوم باید کشورمان را براساس سند و چشم‌اندازهایی که وجود دارد به قدرت علمی اول منطقه تبدیل و به جایگاه علمی برتر در دنیا برساند، اظهارداشت:‌ کشوری که یک چنین انتظاراتی دارد باید وزیر علوم نیز در این راستا قدم بردارد تا دانشگاه‌های کشورمان نیز مرکز پیشرفت علمی باشد.

وی افزود: دانشگاه باید فضایی علمی و آرام داشته باشد محیطی که متشنج باشد و پیاده نظام احزاب در آن به جنگ و دعوا بر سرقدرت بپردازند از چنین کشوری هیچ زمانی نمی‌توان انتظار پیشرفت علمی داشت.
 
عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: از وزیر علوم انتظار می‌رود با مدیریت علمی، چیدمان صحیح عناصر و استفاده از چندین رشته در کنار هم کشورمان را به فناوری‌های جدید روز دنیا برساند. امروزه دیگر سوال علم بهتر است یا ثروت معنی ندارد؛ امروز علم مقدمه‌ای  برای کسب ثروت است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از خام فروشی پرهیز کنیم باید به علم دسترسی پیدا کنیم علمی که بتواند مواد خام‌ را به تجهیزات پیشرفته تبدیل کند و سهم دانش ما روی این تولیدات افزایش پیدا کند و موجب بیشتر شدن ثروت کشور شود.

محمد باقری اظهار داشت: وزیرعلوم سعی کند به تمامی تشکل‌های دانشجویی و همه سلایق درون دانشگاه اجازه فعالیت و اظهار نظر دهد همچنین فضای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را مهیا کند.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی تا به حال به جایگاه اصلی خودش نرسیده است، گفت: وزیر علوم باید از معاونینی که دوست دارند از وزارت علوم به عنوان ابراز فشار و چانه‌زنی استفاده کنند، پرهیز کند. چرا که وزیر علوم باید مدیریت کند نه اینکه مدیریت شود! در دوران گذشته مواقعی بود که وزیر علوم توسط چند نفر پشت پرده کنترل و مدیریت می‌شد این وضعیت نباید تکرار شود.  
 
محمد باقری در پایان خاطر نشان کرد:‌ با توجه به سابقه مدیریتی و وزراتی فرهادی به نظر می‌رسد با ورود تیم جدید و استقلالی که دارند بتوانند عملکرد اشتباه گذشته را جبران کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار