احمدی خبر داد

برگزاری نشست مشترک بین مجالس ایران و عمان برای حل معضل گروه‌های تکفیری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ابتکار برگزاری نشست مشترک بین مجالس ایران و عمان توسط جمهوری اسلامی ایران برای حل معضل گروه‌های تکفیری خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی در حاشیه نشست علنی صبح امروز (شنبه 8 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری به تشریح جزئیات سفر گروه دوستی -پارلمانی ایران و چک به جمهوری چک و سفر سه تن از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی به عمان پرداخت.
 
وی با بیان اینکه در 26 آبان ماه تعدادی از نمایندگان گروه دوستی ایران و چک به این کشور سفر کردند، گفت: در این سفر مذاکراتی با وزیر امور خارجه،‌ نایب رئیس مجلس و رئیس مجلس سنا و رئیس کمیته سیاست خارجی و همچنین رئیس گروه دوستی جمهوری چک در خصوص توسعه ارتباطات دو جانبه و همکاری دو کشور در روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی صورت گرفت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا علاقه خود را در توسعه ارتباط با ایران اعلام کردند، تصریح کرد:‌ مسائل منطقه‌ای،‌ بحران عراق، سوریه و گروه‌های تکفیری از موضوعاتی بود که بحث‌های مفصلی پیرامون آن صورت گرفت و وضعیت منطقه در پی سوالات آنها تشریح شد.
 
احمدی با مثبت ارزیابی کردن این سفر تصریح کرد: طی دو ماه آینده وزیر بازرگانی جمهوری چک پیرامون مباحث اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد که این امر می تواند در روند توسعه ارتباطات دو کشور نقش بسزایی داشته باشد.
 
وی با اشاره به سفر سه تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی به کشور سلطنتی عمان در سوم آذر گفت: در این سفر با وزیر امور خارجه سلطنت عمان، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان و رئیس مجلس سنا و نایب رئیس آن ملاقات هایی صورت گرفت.
 
احمدی با بیان اینکه در این جلسات مباحث مورد علاقه طرفین در بسط و توسعه مسائل سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی طرح و در این باره تبادل نظر صورت گرفت افزود:‌ تحولات منطقه، مسائل پیرامون مباحث هسته ای و مذاکرات 1+5 از جمله موضوعات مورد بحث در این ملاقات ها بود.
 
وی با اشاره به ابتکار ایران وعمان در خصوص تشکیل نشستی در ارتباط با نشستی بین دو مجلس در خصوص همفکری برای حل مشکلات به وجود آمده ناشی از گروه های تکفیری، گفت: این نشست و تبادل نظر می تواند موجب هماهنگی و ایجاد ابتکاراتی از طرف دو کشور در بحث گروه‌های تکفیری برای طرح در اتحادیه بین المجالس جهانی آسیایی و اسلامی باشد که محور اصلی آن به نوع برخورد با گروه های تکفیری که باعث بدنام شدن اسلام و سلب امنیت در منطقه شده، خواهد بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اولیه این ابتکار مورد موافقت دو مجلس قرار گرفته و زمینه‌های اجرایی آن در مراحل بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: مهم این است که این موضوع از طرف ایران مطرح و سلطنت عمان نیز با آن موافقت کردند و قرار شد در این زمینه تعامل بین دو کشور ایجاد شود.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: احمدی ، نشست ، خبری ، ایران ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار