عملکرد فازهای پارس جنوبی تشریح شد

راه‌اندازی سکوی فاز 18 پارس جنوبی به زودی/ تزریق گاز از فاز 16 به شبکه سراسری

مدیرعامل شرکت نفت‌ و‌ گاز پارس جنوبی از راه‌اندازی سکوی فاز 18 خبر داد و گفت: همچنین با راه‌اندازی سکوی فاز 15 روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به خطوط لوله سراسری تزریق خواهد شد.

علی اکبر شعبانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد پروژه های اجرایی در این شرکت اظهار داشت: در بخش خشکی فاز 16و15 پارس جنوبی هم اکنون سه ترین شیرین سازی آماده تولید شده کما اینکه یک ترین شیرین‌سازی 1و2 آذر سال گذشته با گاز 8و7و6 در حال بهره برداری است و یک هفته قبل ردیف سوم با گاز 8و7و6 آماده راندازی شده که گاز ترش را دریافت می کند.

وی تصریح کرد: با دریافت گاز از مسیر دریا میعانات گازی آماده شده و الان در بخش دریا سکوی فاز 16 آماده است و با باز شدن نخستین چاه ظرف 48 تا 72 ساعت آینده تزریق گاز به شبکه انجام می‌شود.

شعبانپور تاکید کرد: ظرفیت سازی میعانات گازی و صادرات تمام واحدها آماده است. خوشبختانه در دریا سکوی فاز 15 آماده شده و بعد از اینکه فرآورش انجام شود واحدهای یک و دو فاز 15 را تبدیل به گاز ترش می کند. علاوه براین سکوی فاز 18A آماده بوده و طی سه هفته آینده قسمت گازی این بخش باز می شود و با باز کردن آن یک انشعاب از این مسیر گرفته و گاز فاز 16و15 وصل می شود.
 
مدیرعامل شرکت نفت‌ و‌ گاز پارس جنوبی از راه‌اندازی سکوی فاز 18 خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سکوی فاز 15 روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به خطوط لوله سراسری تزریق می شود و طبق برنامه ریزی قرار است حدود 40 میلیون مترمکعب بیشتر باشد اما تلاش می کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت‌ و‌گاز پارس جنوبی در ادامه، از آماده بودن دیگ‌های بخار، بخش یوتیلتی (آب، برق، گاز و نیتروژن) فاز 18و17 خبر داد و گفت: مسیر خط لوله و تامین خوراک فاز 8و7و6 را در برنامه کاری داریم که هم اکنون بخشی از آن آماده شده و مشابه فاز 16و15 است.

وی افزود: ابتدا از طریق 8و7و6 امسال راه‌اندازی می کنیم و طی 7 روز آینده گاز را به شیرین‌سازی رسانده و دی ماه دو ترین آماده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار