الشرق الاوسط مدعی شد:

سید حسن نصرالله شخصا بر روند آزادی "عماد عیاد" نظارت داشت

یک روزنامه سعودی، ادعا کرد که دبیر کل حزب‌الله لبنان شخصا روند آزادسازی یک اسیر حزب‌الله نزد که توسط یک گروه مسلح در سوریه اسیر شده بود نظارت می‌کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از افراد نزدیک به حزب الله لبنان مدعی شد  معامله تبادل اسیران بین حزب الله و ارتش آزاد سوریه که به آزادی یک مبارز حزب الله در مقابل آزادی دو افسر ارتش آزاد سوریه منجر شد، با هماهنگی مستقیم سید "حسن نصرالله"، دبیر کل حزب الله لبنان و توسط یکی از اعضای این جنبش صورت گرفت. در طرف مقابل نیز یک نفر شرط های حزب الله را به یکی از رهبران ارتش آزاد سوریه در قلمون منتقل می‌کرد و فرماندهی مرکزی ارتش آزاد سوریه از جزئیات دور بوده است. 

"امین حطیط" کارشناس راهبردی نزدیک به حزب الله درباره ماهیت این تبادل گفت: یک میانجی که تبعه سوریه و مقیم لبنان بود، مذاکره را برعهده گرفت. این فرد با ارتش آزاد سوریه ارتباط دارد اما عضو آن نیست. 

تلاش برای میانجیگری، 3 روز بعد از اعلام اسیر شدن دو افسر ارتش آزاد سوریه در قلمون، آغاز شد. 

به گفته حطیط، فرد سوری مذکور با برخی اعضای نزدیک به حزب الله تماس گرفت و تمایل ارتش آزاد را برای مذاکره و تبادل اسیران با حزب الله اعلام کرد. 


حطیط افزود: مذاکرات برای آزادی این عضو حزب الله سه هفته طول کشید، ارتش آزاد سوریه در ابتدا شرطهای سیاسی و امنیتی داشت و البته درخواست مالی و شروط میدانی مانند بازکردن راه‌های کمک رسانی را مطرح کرد اما حزب الله اصرار کرد که اصل مذاکرات، میدانی باشد به این معنا که اسیر حزب الله در میدان مبارزه اسیر شده است و اسیران ارتش آزاد نیز همین طور و دلیلی ندارد که شروط دیگری وضع شود. 

منابع فرماندهی در ستاد وابسته به ارتش آزاد سوریه نیز درباره این عملیات صحبت نکردند و فقط تاکید کردند عملیات در چارچوب قلمون قرار داشت و به نفع دو طرف بود. 



در حال تکمیل .....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار