الاخباریه: حوادث فرگوسن از نابرابری حقوق در امریکا پرده برداشت

شبکه الاخباریه در گزارشی اعلام کرد که حوادث و تظاهرات شهر فرگوسن آمریکا ثابت می‌کند شهروندان این کشور از حقوق برابری برخوردار نیستند و از نژادپرستی و بردگی رنج می‌برند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: حوادث فرگوسن ثابت می کند شهروندان آمریکایی از حقوق برابری برخوردار نیستند. 

"سیف الدین ونوس" گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، درباره اعتراضات در فرگوسن آمریکا گفت: بلافاصله پس از اعلام حکم هیئت منصفه در پرونده قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست در تیراندازی یک افسر پلیس سفیدپوست، خشم مردم فرگوسن در ایالت میسوری برانگیخته شد. خانواده براون سه ماه منتظر حکم عادلانه دادگاه بودند، اما به شدت از این حکم سرخورده شدند. خشم مردم فرگوسن، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را پشت تریبون آورد تا از مردم بخواهد آرامش خود را حفظ کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: مردم آمریکا که خاطرات زیادی از اقدامات نژادپرستانه دارند، به سخنان اوباما توجه نکردند و با ادامه اعتراضات خود همبستگی خود را با خانواده براون اعلام کردند.

وی در ادامه گفت: شهرهای بزرگ آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن و شیکاگو هم شاهد برگزاری تظاهرات مشابه بود. یک کودک سیاه پوست هم در ایالت اوهایو در تیراندازی نیروهای پلیس کشته شد. جرم این کودک سیاه پوست در دست داشتن یک تفنگ پلاستیکی بود. آمریکا کشوری است که سیاه پوستان در آن از تبعیض نژادپرستانه و بردگی رنج برده اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار