اعلام حالت آماده باش در کرکوک/ انهدام هسته یک شبکه وابسته به داعش

در کرکوک حالت آماده باش اعلام شد نیروهای امنیتی شهر در اماکن مختلف مستقر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه المیادین از اعلام حالت آماده باش کامل در کرکوک و مستقر شدن نیروهای امنیتی شهر در اماکن مختلف خبر داد. 

"جمال طاهر" فرمانده پلیس استان کرکوک اعلام کرد یک هسته مسلحانه وابسته به داعش که مسئول 20 عملیات مسلحانه از جمله انفجار خودورهای بمب گذاری شده بودند، برچیده شد. در میان این افراد دستگیر شده مسئول مالی و مسئول بمب گذاری خودروها وجود دارد.او تاکید کرد. در میان این هسته 150 شناسنامه و مدرک دانشگاهی کشف و ضبط شد که این افراد برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود استفاده می کردند.

طاهر گفت "نیروهای پلیس کرکوک با همکاری با مدیریت استان و شهرستان ها توانستند یک هسته وابسته به داعش که مسئول اجرای 20 عملیات مسلحانه بود را دستگیر کنند. او بیان کرد از اقدامات این هسته تروریستی می توان به انفجار خودروهای بمب گذاری شده در جاده بغداد نزدیک جبهه ترکمانی و انفجار خودروها در نزدیکی حسینیه ها و مورد هدف قرار دادن کاروان مربوط به انتقال زندانیان از زندان بادوش به بغداد در تقاطع منطقه صنعتی جنوب کرکوک، اشاره کرد.

طاهر افزود این شبکه تروریستی 12 ماشین نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی را در خلال سال جاری منفجر کردند او اشاره کرد مسئول مالی داعش و مسئول بمب گذاری خودروها از جمله افراد دستگیر شده در این هسته  هستند.

طاهر خاطر نشان کرد این عملیات پس از دستگیری گروه مسلح در ابتدای ماه جاری در مکان ها و موقعیت های مختلفی اجرا شد که توانستیم به اعضای این شبکه دست یابیم. او افزود این شبکه یکی از خطرناکترین گروه های تروریستی وابسته به داعش و یکی از هسته های خاموش و پنهان آن، در استان به شمار می رود.

او اضافه کرد پلیس توانست 150 شناسنامه و گواهی دانشگاهی را در این شبکه کشف و ضبط کنند، این مدارک توسط افراد این هسته برای اجرای عملیات تروریستی و سرپوش گذاشتن بر این اقدامات مورد استفاده قرار می گرفت.

فرمانده پلیس کرکوک ادامه داد این گروه تروریستی همچنین اقدام به ربودن و کشتن یک پزشک عراقی به نام ا"براهیم جمیلی" در منطقه طریق بغداد و ترور و ربودن تعدادی دیگری از شهروندان و نیز اقدام به انفجارهای مختلف دیگری در مناطق استان نموده است.

او اشاره کرد ما در خلال تحقیقات و بازپرسی های خود از افراد دستگیر شده عضو این گروه توانستیم به اطلاعات دست یابیم.




انتهای پیام/
برچسب ها: اعلام ، حالت ، اماده باش ، کرکوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
این داستان داعش تاکی ادامه دارد خدا میداند
آخرین اخبار