برای کاهش کسری بودجه؛

دولت انگلیس بودجه بخش بهداشت و درمان را کاهش داده است

هزاران نفر از کارکنان بیمارستان ها در سراسر انگلیس علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت تظاهرات کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، در شهرهای مختلف انگلیس هزاران نفر از کارکنان بیمارستان ها و بخش بهداشت و درمان در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و زیاد بودن ساعات کار تظاهرات کردند.

این دومین تظاهرات گسترده کارمندان بیمارستانها در دو ماه اخیر است. از سال 2010 که دولت ائتلافی روی کار آمده، دستمزدها و شرایط کاری کارکنان بخش بهداشت و درمان بهبود پیدا نکرده است.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: من به عنوان عضوی از نهاد بهداشت و درمان انگلیس در این تظاهرات شرکت کرده ام. ما دیگر نمی توانیم با این پولی که به ما می دهند زندگی کنیم.

یک نفر دیگر گفت: به نظر من طرح افزایش یک درصدی حقوق بسیار ناچیز است و بدتر از اینکه جرمی هانت وزیر بهداشت حتی با این یک درصد هم مخالفت کرده است.

یک تظاهرکننده دیگر گفت: کارگران و کارمندان بخش بهداشت مهمترین نیروی این نظام بهداشت و درمان انگلیس هستند و دولت باید از آنها حمایت کند.

یک تظاهرکننده گفت: متاسفانه دولت برای حل کسری بودجه خود، بودجه بسیاری از بخش های خدمات اجتماعی و رفاهی از جمله بهداشت و درمان را کم کرده است و با ریاضت اقتصادی بیشتر به قشر ضعیف و آسیب پذیر فشار می آورد.

یک نفر دیگر گفت: بسیار شرم آور است که سرمایه داران بزرگ، نمایندگان پارلمان و بانکداران و بسیاری دیگر از افزایش قابل توجه دستمزدها برخوردار می شوند اما بودجه بخش بهداشت کم می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار