733 شهرک و ناحيه صنعتی در مرحله واگذاری زمين به صنعتگران

مديرعامل سازمان صنايع کوچک وشهرک‌های صنعتی ايران اعلام کرد: 733 شهرک و ناحيه صنعتی در مرحله واگذاری زمين به صنعتگران قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وبين الملل سازمان ، سيد محمدعلي سيدابريشمي  در کار گاه هم انديشي وزارت صنعت،معدن وتجارت گفت : سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران و واحدهاي تابعه استاني آن، بعنوان سازمان توسعه اي تعيين شده است و امور حاکميتي آنها مشمول واگذاري نيست.

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت  با تاکيد براينکه  اين سازمان  بعنوان يکي از سازمان هاي توسعه اي زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه هاي توسعه صنايع کوچک کشور و ايجاد زيرساخت هاي صنعتي، مشغول فعاليت است، افزود: در حال حاضر 31 شرکت شهرک هاي صنعتي استان ها بعنوان بازوان اجرايي سازمان درسراسر کشور مشغول خدمت رساني به صاحبان صنايع کوچک و عموم صنعتگران مستقر در شهرک ها و نواحي صنعتي کشور هستند.

مدير عامل سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران در ادامه به ماهيت سازمان هاي توسعه اي  اشاره وتصريح کرد: سازمان هاي توسعه اي نهادهايي هستند که با توجه به شرايط و ويژگي هاي اقتصاد و صنعت و نيازمنديهاي آنها و جهت گيري راهبردي اقتصاد و صنعت کشور و در نبود سازمان هاي مشابه به طراحي خدمات به طور عام در جهت توسعه اقتصاد و به طور خاص در جهت توسعه صنعتي مي پردازند.

سيدابريشمي گفت: سازمانها و نهادهاي توسعه اي، به عنوان يکي از ابزارهاي مورد تاييد در فرآيند توسعه صنعتي مي توانند نقشي ممتازدر ايجاد تحول و ارتقاء سطح کارايي صنعت کشورها داشته باشند.

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت در ادامه با اشاره به اينکه 943 شهرک وناحيه صنعتي  مصوب در سراسر کشور مستقر هستند، افزود:  در حال حاضر اراضي صنعتي  733 شهرک وناحيه صنعتي در حال بهره برداري هستند.

سيد ابريشمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه صنايع کوچک 92  درصد سهم صنايع کل کشور را به خود اختصاص داده است ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 81 هزار واحد صنعتي کوچک با اشتغالي بالغ بر يک ميليون نفر در سراسر کشور  وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار