در جریان اعتراضان به قتل نوجوان سیاه پوست آمریکایی؛

خبرنگاران بی‌بی‌سی و سی‌ان ان نیز از حملات پلیس آمریکا در امان نماندند+ عکس

خبرنگاران بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان حین پوشش خبری اعتراضات آمریکا هدف گاز اشک آور قرار گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد:خبرنگاران بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان حین پوشش خبری اعتراضات آمریکا هدف گاز اشک آور قرار گرفتند.

خبرنگار سی ان ان



تظاهرات زمانی آغاز شد که هیئت منصفه عالی تصمیم گرفت این افسر پلیس به نام دارن ویلسون را در ماجرای قتل مایکل براون متهم نکند. 

خانواده "مایکل براون" با صدور بیانیه ای اعلام کرد از این رای عمیقا نومید شده است. با شدت گرفتن اعتراضات خشونت آمیز در شهر فرگوسن و برخی شهرهای دیگر ،" باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواستار آرامش شد.

 تظاهرات در خیابان های فرگوسن به خشونت گرایید. جمعیت خشمگین تظاهر کنندگان تعدادی از ساختمان ها و خودروها را به آتش کشیدند. همچنین صدای تیراندازی نیز به گوش رسید. نیروهای پلیس و افسران گارد ملی آمریکا با شلیک گلوله های گاز اشک آور به طرف تظاهر کنندگان واکنش نشان دادند. این تظاهرات خشونت آمیز پس از اعلام رای هیئت منصفه عالی برپا شد که اعلام کرد دارن ویلسون نباید در پرونده قتل مایکل براون تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد. 

گفتنی است افسر پلیسی که مایکل براون را به ضرب گلوله کشت، از تصمیم هیئت منصفه عالی استقبال کرد و با صدور بیانیه ای گفت طبق آموزش هایی که دیده است و طبق قانون عمل کرده است.

اما بسیاری در فرگوسن این ادعای او را رد می‌کنند و احساسات خود را در خیابان های این شهر که دستخوش اختلافات نژادی شده است ، بروز می دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار