الدیار:

گفتگوی میان حزب الله و المستقبل انجام خواهد شد/ تعیین اصول اولیه مذاکرات/ چراغ سبز حریری

الدیار گزارش داد براساس اطلاعات به دست آمده گفتگوی میان حزب الله و المستقبل انجام خواهد شد و سعد حریری رئیس جریان المستقبل، در یک برنامه تلویزیونی به انجام این گفتگو، چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، قرار است این گفتگو در سطح وزرای پارلمان و به ریاست رئیس حزب فواد السنیوره از جریان المستقبل و محمد رعد از حزب الله در حضور نهاد المنشوق وزیر کشور و نادر حریری و مقاماتی از جریان المستقبل، به اضافه نواف موسوی و مقاماتی از حزب الله انجام پذیرد.

الدیار اشاره می‌کند این گفتگو بر روی مساله ریاست جمهوری و تقویت امنیت داخلی کشور متمرکز خواهد شد زیرا جریان المستقبل متوجه است که صحبت پیرامون عقب نشینی حزب الله از سوریه و خلع سلاح آن(!) به معنای شکست از پیش تعیین شده این گفتگو و مذاکرات خواهد بود. این دو بند مربوط به عوامل مهم منطقه ای و بین المللی مرتبط است و محال است حزب الله از این دو دست بکشد. به همین خاطر این مذاکرات تنها به مسائل داخلی خواهد پرداخت. صرف پذیرش دو حزب برای نشستن پای میز مذاکره پیامدهای مثبتی در وضعیت داخلی کشور به دنبال خواهد داشت اما با همه این اوصاف این مذاکرات پیچیده و سخت خواهد بود.

اطلاعات به دست آمده بیان می کند " نبیه بری مسئول رساندن پیام ها، به دو طرف از طریق سعد حریری، نادر حریری و علی حسن خلیل و حاج حسن خلیل معاون دبیرکل حزب الله است.  دو طرف اصول اولیه مذاکرات را تعیین کردند.

نادر الحریری تصویری از این سند را برای سعد حریری فرستاد. سعد حریری با فژاد السنیوره و نهاد منشوق  اشرف ریفی در عربستان، آن را مورد بررسی قرار دادند. 

قرار است حریر مروان حماده را به این منظور دیدار کند.

بنابراین جریان المستقبل و همینطور حزب الله موافقت اولیه خود را در ارتباط با انجام این مذاکرات نشان داد،  پس از حضور سعد الحریری در تلویزیون و چراغ سبز نشان دادن به انجام این مذاکرات گفتگوها به صورت عملی شروع خواهد شد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار