ترین‌های لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم؛

پرواز صبای قم، سقوط آزاد ملوان و پرسپولیس

پرونده بازی‌های نیم فصل اول لیگ چهاردهم‌ با قهرمانی تراکتور سازی و برد سرخپوشان‌ در دربی 79 بسته شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های نیم فصل لیگ چهاردهم فوتبال با قهرمانی تراکتور سازی به پایان رسید و قطار لیگ که با سرعت در حال حرکت بود به صورت موقت متوقف شد.

 به بهانه پایان نیم فصل‌ اول سراغ آمار و ارقام رفتیم و مقایسه بین جداول نیم فصل اول لیگ سیزدهم و چهاردهم داشتیم تا ببینیم شرایط تیم‌ها نسبت به فصل گذشته چه تغییری کرده است.
 
 
**تراکتور سازی جای پرسپولیس را گرفت
 
تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان نیم فصل لیگ سیزدهم با 27 امتیاز شده بود‌ اما امسال تیم فوتبال تراکتور سازی با 28 امتیاز قهرمان نیم فصل شد، همچنین تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد خوزستان در پایان نیم فصل لیگ سیزدهم به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند اما امسال تیم‌های فوتبال نفت تهران و سپاهان با امتیاز‌های مشابه 27 رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.
 
**بیشترین برد
 
تیم‌های فوتبال پرسپولیس استقلال و فولاد در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 8 برد بیشترین پیروزی‌ها را به خود اختصاص داده بودند امسال این عنوان به تراکتور سازی با 8 برد رسید.
 
**کمترین برد
 
تیم فوتبال مس کرمان در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم طعم پیروزی را نچشید‌ بود اما امسال تیم فوتبال با یک برد که  آن هم در بازی با پرسپولیس کسب کرد عنوان کمترین برد را به خود اختصاص داد بعد از آن، تیم نفت مسجد سلیمان با دو برد قرار دارد.
 
** بیشترین باخت
 
تیم‌های فوتبال راه ‌آهن و فجر شهید سپاسی با 8 شکست در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم بیشترین باخت را به خود اختصاص داده بودند اما امسال این عنوان با 8 باخت به تیم ملوان بندر انزلی رسید.
 
**کمترین باخت
 
تیم فوتبال تراکتور سازی با  دو شکست در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم کمترین باخت را به خود اختصاص داده بود اما امسال تیم‌های فوتبال نفت تهران و سپاهان بودند که با دو شکست کمترین باخت به نام خود ثبت‌ کردند.
 
**بیشترین تساوی
 
تیم فوتبال مس کرمان‌ با 9 تساوی در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم بیشترین تساوی را به خود اختصاص داده بود اما امسال این تیم نفت مسجد سلیمان است که با هفت تساوی این عنوان را به خود ثبت کرد.
 
**کمترین تساوی
 
تیم فوتبال فولاد خوزستان با سه  مساوی در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم کمترین تساوی را به خود اختصاص داده بود اما امسال این عنوان از آن استقلال شده است.
 
چرا که این تیم 3 مساوی را به نام خود ثبت کرده است.
 
** بهترین تفاضل گل
 
تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 9+ بهترین تفاضل گل را داشت. نکته جالب توجه این است که امسال هم این عنوان به تراکتورسازی رسید و با 12+ بیشترین تفاضل گل را به نام خود ثبت کرد.

** بدترین تفاضل گل
 
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 10- بدترین تفاضل گل را به نام خود ثبت کرده بود اما امسال این عنوان به نفت مسجد سلیمان رسید که تفاضل گلش 11- است.

** گلزن‌ها و گل نزن‌ها
 
بهترین خط حمله نیم فصل اول لیگ سیزدهم در اختیار تیمهای فوتبال فولاد خوزستان و تراکتورسازی بود چرا که در 15 بازی با 22 گل به ثمر رسانده بودند.
 
در فصل جاری این تراکتورسازی است که بهترین خط حمله لیگ را در پایان نیم فصل اول به خود اختصاص داده است. تراکتورسازان در این 15  بازی 28 بار موفق به گلزنی شدند.
 
تیم فوتبال مس کرمان با 10 گل زده در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم صاحب بدترین خط حمله لیگ بود در حال حاضر این عنوان به پیکان با 7 گل زده رسیده است.

** دفاعهای خوب و بد
 
تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 6 گل خورده بهترین خط دفاع را به خود اختصاص داده بود اما امسال این عنوان به تیم فولاد خوزستان با 9 گل خورده رسیده است.
تیم فوتبال ذوب آهن با 22 گل خورده در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم بدترین خط دفاع را به خود اختصاص داده بود اما در حال حاضر این تیم فوتبال راه‌آهن که با 23گل خورده این عنوان را به نام خود ثبت کرده است.
 
** پرواز صبای قم
 
تیم فوتبال صبا قم که در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 16 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار داشت.  در فصل جاری در پایان نیم فصل اول لیگ چهاردهم با 23 امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.
صبای قم نسبت به فصل گذشته بیشترین صعود را در جدول رده بندی با 6 پله داشته است.

** سقوط آزاد
 
تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 18 امتیاز در رده نهم قرار داشت اما امسال این تیم با وجود تغییر سرمربی روند نزولی داشت و با 9 امتیاز قعرنشین لیگ چهاردهم است.
 
بعد از ملوان این تیم فوتبال پرسپولیس است که قهرمان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با 27 امتیاز شده بود اما امسال با 22 امتیاز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.
 
** جدول گلزنان
 
چهار بازیکن فصل گذشته با به ثمر رساندن 7 گل در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم آقای گل بودند اما امسال این عنوان به لوسیانو ادینهو با 10 گل زده رسیده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 

برچسب ها: تیم ، فوتبال ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار