دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لغو تمامی تحریم‌ها و حفظ عزت ملت خواست مجلس در توافق نهایی با 5+1 است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس حامی مذاکرات است، اگر تحریم‌ها لغو شود و عزت ملت ایران حفظ شود مجلس توافق‌نامه نهایی را با اشتیاق تأیید خواهد کرد.

محمد دهقان نماینده مردم چناران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای بحث گروهی و جناحی نبوده بلکه مربوط به کل نظام و کشور است و بخاطر همین از ابتدا همه مسئولان نظام از آن حمایت کردند.  
 
وی افزود: هیچ شخصی نباید سطح مذاکرات را تنزل داده و برد و باخت آن را به جناح خاصی نسبت دهد. 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما به عنوان مجلس معتقد هستیم این مذاکرات باید با حفظ عزت ملت کشور به نتیجه برسد و اشتیاق داریم مذاکرات با حفظ منافع ملی باشد و به همین خاطر از هیچ کمکی دریغ نمی‌‌کنیم.  
 
وی ادامه داد: نقش مجلس با نقش دولت در مذاکرات هسته‌ای متفاوت است ولی برخی فکر می‌کنند اگر نمایندگان مثل اعضای تیم مذاکره کننده صحبت کنند خوب است در حالی که این گونه نیست.

دهقان اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان نمایندگان ملت این است که مطالبات مردم را مطرح کنیم، ملت ایران زیر بار هیچ توافقی که در آن تمامی تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشود، نمی‌رود. 

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: اینکه سخن از تعلیق تحریم‌ها زده می‌شود، این موضوع با منافع ملی سازگار نیست.  
 
وی افزود: تعلیق تحریم‌ها یعنی اینکه اختیار تحریم‌ها به طرف مقابل داده شود و هر وقت خواست آن را اعمال کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: از دولت انتظار داریم اصل 77 قانون اساسی را مورد توجه قرار دهد که صراحتا می‌گوید متن توافق نهایی باید به تصویب مجلس برسد.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که توافق نهایی ایران و گروه 5+1 الزام‌آور خواهد بود لذا باید این توافق‌نامه به تصویب مجلس برسد.  
 
نماینده چناران خاطر نشان کرد: دولت باید پای توافقی را با طرف غربی امضا کند که این توافق‌نامه بتواند به تأیید مجلس شورای اسلامی نیز برسد. 

عضو هیئت رئیسه ادامه داد: مجلس حامی مذاکرات است، اگر تحریم‌ها لغو شود و عزت ملت ایران حفظ شود مجلس توافق‌نامه نهایی را با اشتیاق تأیید خواهد کرد. 

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار