حکیمی در نطق میان‌دستور:

موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مانند طاعون به جان مردم افتاده‌اند

یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه موسسات مالی و اعتباری مانند قارچ هر روز با نام جدیدی بدون مجوز بانک مرکزی متولد می‌شوند و مانند طاعون به جان مردم و اقتصاد کشور می‌افتند و هیچ توجهی نمی‌شود به عنوان مثال موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در مشهد دو سال بدون مجوز پول مردم را می‌بلعد

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عطالله حکیمی نماینده مردم گیلان و رودبار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 آذر ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: همه ما می‌دانیم که دانش هسته‌ای در نتیجه زحمات 35 ساله شهدا،‌ حمایت‌های مقام معظم رهبری، مجلس، قوه قضاییه و خانواده شهدا از دانشمندان غیور این سرزمین شکل گرفته است.
 
وی با بیان این که متاسفانه در این شرایط حساس شاهد خفقان اطلاعات در این زمینه هستیم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خودش اعلام کرده بود که برنامه‌اش به گونه‌ای است که هم چرخ هسته‌ای بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما حدود یک سال و نیم است که چرخ هسته‌ای متوقف شده و از طرف دیگر با رکود شدید فعلی چرخ زندگی مردم علی الخصوص محرومان و ضعیفان کاملا متوقف شده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: آیا قرار است اتفاق نامبارکی بیفتد و آیا مردم و عصاره ملت نباید بدانند، آیا کاخ سفید، کرملین پادشاه عمان، رژیم غاصب صهیونیستی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و وزرای خارجه عمان و امارات مهمتر از ملت و مجلس برای شما هستند ممکن است شما بگویید که چهار نفر در مجلس خبر دارند و ما در پاسخ به شما می گوییم آن‌ها یا عصاره ملت نیستند و یا از ما بهترینند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: سوال اساسی من از رئیس‌جمهور این است مگر می‌خواهید همراه با دانش هسته‌ای موجودیت نظام را به دشمنان انقلاب و نظام هدیه کنید که ما را محرم نمی‌دانید مگر نمی‌دانید بعد از متوقف کردن چرخه هسته‌ای نوبت به موشک‌های بالستیک، حقوق بشر و بهانه‌های واهی دیگر می‌رسد. آیا نمی‌دانید که دشمنان از اساس با اسلام مشکل دارند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تا فرزندان انقلاب زنده‌اند و بسیج و رزمندگان اسلام دلسوزانه در صحنه تلاش می‌کنند اجازه نخواهند داد این انقلاب که با جانفشانی یک میلیون شهید، جانباز، آزاده و هزار میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی و میلیاردها دلار تحریم‌های ظالمانه به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور ژنرال‌هایی را که با خود آورده‌اید همگی بیمارند و یا برخی بیماری جسمی و اقتصادی دارند و هر روز حاشیه برای نظام درست می‌کنند و با توهین خود عصاره ملت را کوچک شمرده و در حد شنیدن گزارش اقدامات چند ژنرال بیمار در حوزه‌های بین‌المللی اقتصاد و فرهنگ نمی‌دانند.  
 
وی ادامه داد: نه تنها فرزندان و ژنرال‌های بازنشسته شما در هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند بلکه در آن زمان در خارج از کشور مشغول تحصیل و تفریح بودند و شما در زمان جنگ در پشت خط مقدم فعالیت داشتید و بعضی از ژنرال‌های شما هنوز پاسپورت دول بیگانه دارند.
 
حکیمی تاکید کرد: این دولتی که به نظر می‌رسد برخی از خانواده‌هایشان نسبت به آب و خاک این کشور حساسیتی ندارند حق ندارند هر طور که می‌خواهند تفکر کنند و فاتحه انقلاب و نظام را بخوانند هشدار می‌دهم این مجلس اصولگرا که اکثریت آن‌ها از خانواده‌ها ایثارگر و فعالیت روحانی هستند پشت امر مقام معظم رهبری بوده و به احدی اجازه نخواهند داد که با سرنوشت انقلاب و اسلام بازی کنند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به آماده کردن طرح دو فوریتی اظهار داشت: در این طرح حمایت نمایندگان مجلس دولت را ملزم می‌کند که با اجرای اصل 77 قانون اساسی هر گونه توافق هسته‌ای قبل از امضای نهایی با هر کشوری مصوبه مجلس را اخذ نموده و مفاد آن در مراحل نهایی و قبل از امضا در جلسه غیرعلنی و محرمانه به تصویب نمایندگان مجلس برسد.
 
حکیمی با اشاره به بحران اقتصاد در کشور گفت: رئیس‌جمهور با زیرسوال بردن دولت قبل، پرداخت یارانه به مردم را ترویج تکدی‌گری می‌داند چه شد که در طول یک سال و نیم گذشته در دولت یازدهم نه تنها این تکدی‌گری ادامه پیدا کرده بلکه پا را فراتر گذاشته و عزت مردم و محرومین را با صف کشیدن در خیابان برای چند عدد تخم مرغ، روغن تاریخ گذشته و برنج آلوده هندی پایین آورده است و رنگ عدالت خواهی را برتن خود و دولتش کرده است.
 
وی افزود: متاسفانه موسسات مالی و اعتباری مانند قارچ هر روز با نام جدیدی بدون مجوز بانک مرکزی متولد می‌شوند و مانند طائون به جان مردم و اقتصاد کشور می‌افتند و هیچ توجهی نمی‌شود به عنوان مثال موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در مشهد دو سال بدون مجوز پول مردم را می‌بلعد از طرفی 28 درصد سود می‌دهد تا 38 درصد مردم از آن سود می‌گیرند و پول مردم را تبدیل به املاک نموده و بانک مرکزی علی‌رغم تذکراتش این موسسات غیرقانونی را همراهی می‌کند.  
 
این نماینده مجلس با مورد انتقاد قراردادن عملکرد رئیس‌جمهور در ایجاد اشتغال اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته در رودبار سه شرکت به لطف دولت مردان شما تعطیل و حدود هزار نفر بیکار شدند بنابراین از مجلس می‌خواهم که دولت را مکلف کند که سامانه شفاف از تخلفات دولت قبل را ایجاد کند.  
 
وی افزود: وقتی عملکرد یک ساله و نیم رئیس‌جمهور را مرور می‌کنیم می‌بینیم اتفاقی که نیفتاده هیچ، بدتر هم شده است آقای رئیس‌جمهور روضه خوانی بس است ما روضه خوانان قهارتر از شما هم داریم شما سابقه اجرایی کلان نداشتید و فقط برای ملت روضه می‌خوانید این نهایت بی‌تدبیری شماست به این وضعیت پایان دهید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار