سازمان هواشناسی اعلام کرد

تداوم ناپایداری‌های جوی در مرکز و جنوب کشور/ تهران، رگبار باران و 11 درجه

امروز در شمال غرب و بتدریج در غرب کشور بارش قطع و از مقدار ابرها کاسته می‌شود، در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب نیز ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود که در مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "یکشنبه دوم آذر ماه 93" در شمال غرب و بتدریج در غرب کشور بارش قطع و از مقدار ابرها کاسته می‌شود، در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب نیز ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود که در مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.



براساس این گزارش، با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر بارش‌ها تشدید می‌شود و بتدریج گستره بارش‌ها به شمال شرق کشور نیز می‌رسد.

روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف شروع می‌شود که بتدریج طی روز سه‌شنبه دامنه فعالیت آن کل نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرامی‌گیرد و از امروز تا روز چهارشنبه روند 5 تا 8 درجه کاهش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود و دریای خزر طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

لازم به ذکر است، امروز با شروع بارندگی در نوار غربی کشور در برخی ساعات به سبب وقوع رگبار و رعد و برق اختلال در تردد جاده‌ای در استان‌های گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس رخ می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به ویژه به سبب بارش برف در مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بکار گرفته شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمای 2- درجه و بجنورد، بیرجند، همدان و کرمان با کمینه دمایی 0 درجه و اردبیل با کمینه دمایی 1 درجه و گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 33 درجه گزارش شده است.

شایان ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد و روز سه شنبه، بتدریج ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران در ارتفاعات بارش برف و شهر تهران امروز، رگبار باران پیش بینی می‌شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 14 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 10 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 11 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

12

5

فارس

20

7

آذربایجان غربی

8

2

قزوین

14

7

اردبیل

8

4

قم

15

4

اصفهان

18

6

کردستان

13

6

البرز

14

9

کرمان

23

1

ایلام

13

10

کرمانشاه

14

9

بوشهر

26

21

کهکیلویه و بویراحمد

13

4

تهران

14

10

گلستان

17

6

چهارمحال و بختیاری

12

1

گیلان

14

11

خراسان جنوبی

20

0

لرستان

15

9

خراسان رضوی

20

4

مازندران

14

7

خراسان شمالی

18

5

مرکزی

15

7

خوزستان

27

16

هرمزگان

28

13

زنجان

10

5

همدان

12

5

سمنان

16

9

یزد

25

9

سیستان و بلوچستان

24

1

 

 

 

          
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار