رئیس دیوان وقف شیعی عراق خبر داد

خدمت رسانی امکانات دولتی عراق و موکب های مردمی به زوار اربعین

سید صالح حیدری گفت: تمام امکانات از طریق دولت و از طرف موکب‌های مردمی در اختیار زوار اربعین قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید صالح حیدری رئیس دیوان وقف شیعی عراق در حاشیه نشست مشترک این دیوان با ستاد بازسازی عتبات در ایران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امسال اربعین به خاطر شرایط موجود در عراق و منطقه بسیار خاص است لذا همه توقع دارند ملت عراق با تمام تلاش و فداکاری در اربعین حضور یابند.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد زوار عراقی و غیر عراقی در این ایام زیاد خواهد بود افزود: تمام امکانات از طریق دولت و از طرف موکب‌های مردمی در اختیار زوار اربعین قرار می‌گیرد.  
 
حیدری همچنین اظهار داشت: یک هیئت بلند پایه از طرف جمهوری اسلامی ایران به عراق اعزام شده و با وزارت گردشگری عراق برای تسهیل سفر زوار ایرانی در ایام اربعین مذاکره کرده است.  
 
رئیس دیوان وقف شیعی عراق با اشاره به اینکه ایران کمک‌های زیادی از طریق ستاد بازسازی عتبات به عراق کرده است بیان داشت: همکاری بین سازمان اوقاف شیعیان عراق با ستاد بازسازی صورت گرفته و مکاتبات رسمی بین اوقاف، وزارت دارایی و گمرک عراق انجام شده است.  
 
وی یادآور شد زائران ایرانی قطعا در مرز به خاطر فشار زیاد جمعیت، و همچنین در زمینه صدور گذرنامه و ویزا مشکلاتی را احساس خواهند کرد اما در این زمینه مردم ایران صبر خواهند داشت.  
 
حیدری با اشاره به اینکه اربعین حماسه بزرگی است خاطر نشان کرد: همه می‌دانند که این حضور عظیم در جهان بی‌نظیر است و باید یادآور شد که در ایام اربعین مردم عراق با وجود اختلافات سیاسی و مذهبی وحدت مسلمین را به نمایش خواهند گذاشت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، موکب ، خدمت رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار