پلارک در جمع خبرنگاران:

پرچم حرم امامین کاظمین به ایران رسید/ پیشرفت 65 درصدی مجموع پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات / اسکان 100 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین در عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: پرچم حرم امامین کاظمین توسط رئیس دیوان وقف شیعی عراق به مردم ایران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات در حاشیه نشست  مشترک این ستاد با رئیس دیوان وقف شیعی عراق در جمع خبرنگاران گفت: رئیس دیوان وقف شیعی عراق با حضور در کشور ایران ضمن تشکر از خدمات ایرانیان در خصوص بازسازی عتبات پرچم حرم امامین کاظمین را به مردم شریف ایران اهدا کرد.

وی در ادامه افزود: ایران وعراق تا کنون پروژه‌هایی باهم داشته اند و برای بهره مندی از نقطه نظرات یکدیگر در حال مذاکره هستند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست نیاز جدید عتبه و دیوان وقف شیعی عنوان خواهد شد بیان داشت: ما با دیده باز به استقبال رفع نیازهای عتبات خواهیم رفت.

پلارک همچنین اظهار داشت: در حال حاضر طراحی حرم سلمان فارسی را متقبل شده‌ایم و در کوتاهترین زمان طراحی آغاز و اجرا خواهد شد.همچنین چگونگی اجرای صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا بعد از اربعین در دستور کار است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه پروژه های این ستاد در عراق 3 بخش است تصریح کرد: پروژه‌های بازسازی که شامل 110 عدد است به پایان رسیده است و 10 پروژه متوسط داریم که همگی 90 درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های توسعه ای، عنوان داشت: صحن حضرت زهرا(س) از جمله این فعالیت هاست که پیشرفت 70 درصدی داشته است و باید طی 4 سال به اتمام می‌رسید اما یک سال و نیم دیگر زمان برای تحویل این طرح نیاز است.

پلارک با اشاره به اینکه مجموع پروژه های توسعه‌ای بازسازی عتبات 65 درصد پیشرفت داشته است یادآور شد: در این بین توسعه صحن حضرت زینب (س) پیشرفت 95 درصدی و طراحی حرم کاظمین 90 درصد پیشرفت داشته است.ضمن اینکه طرح‌های بازسازی در سامرا پایان یافته است و طرح‌های توسعه‌ای به تازگی آغاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات ادامه داد: برخی از این پروژه ها از جمله گنبد سید الشهدا(ع) که تنها30 درصد پیشرفت داشته است که این امر به خاطر مشکلات فنی بود که در طراحی آن مواجه شدیم.

وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در عراق گفت: از آنجا که برخی از پروژه ها در مرحله طراحی قرار دارند هنوز به برآورد قطعی نرسیده‌ایم اما ما همیشه به دنبال این بوده ایم که هر کجا عراق در این زمینه از ما کمک بخواهد وارد عمل شویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به پیاده‌روی زائران اربعین حسینی خاطر نشان کرد: ستاد بازسازی عتبات امسال نیز شرایط اسکان برای 50 هزار نفر در کربلا و 50 هزار نفر در نجف را فراهم کرده است ضمن اینکه 30 هزار موکب بین کربلا و نجف برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عتبات ، ستاد ، بازسازی ، اسکان ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار