ساعي خبر داد

ارايه طرح حمايت از دختران شاهد و ايثارگر از سوي استانداري/ زمينه سازي اشتغال دختران شاهد و ايثارگر آغاز شد

حمايت از دختران شاهد و ايثارگر در قالب طرح دختران آفتاب كليد خورد.

 زهرا ساعی در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش دختران آفتاب در دهه کرامت در استانداری تهران گفت: این همایش فرصتی برای تکریم دختران خانواده های شاهد و ایثارگر استان فراهم کرد و طی آن نکات و مسایل مختلفی از زبان این عزیزان مطرح شد.

وی افزود: پس از برگزاری این همایش به دستور استاندار تهران دبیرخانه دایمی دختران آفتاب در استانداری تشکیل شد و از آن پس ارتباط و تعامل با دختران خانواده های شاهد و ایثارگر ادامه یافت.

 مشاور استاندار در امور بانوان با اشاره به اینکه تعامل در حوزه دختران خانواده های شاهد و ایثارگر استان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم برقرار شده است، گفت: حمایت از دختران شاهد و ایثارگر استان در قالب طرحی به معاونت امور بانوان ریاست جمهوری ارایه شده است تا این طرح نه تنها در استان تهران بلکه در سطح ملی هم تحقق یافته تا یک روز در دهه کرامت به عنوان روز تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر داشته باشیم.

ساعی با تاکید براینکه خانواده شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن ما دارند، افزود: این عزیزان ادامه دهنده راه شهدا هستند و پشتیبان واقعی نظام اند در حال حاضر حل مطالبات و مسایل خانواده این عزیزان به عهده ما است.

به گفته ساعی یکی از موضوعات اساسی که باید به سرعت حل شود وضعیت اشتغال دختران شاهد و ایثارگر است که به دفعات زیاد از سوی آنها که اکثرا دارای مدارک تحصیلی بالا هستند، مطرح شده است.

وی همفکری مسئولان برای حل مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگران را از نکات ضروری برشمرد و گفت: مشکلات دختران شاهد و ایثارگر در قالب طرح دختران آفتاب تنظیم شده است تا پس از بررسی در کارگروه بانوان استانداری و نیل به طرحی کامل و قابل اجرا، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای طی مراحل اختصاص اعتبار طرح شود.

ساعی تکمیل بانک اطلاعاتی دختران شاهد و ایثارگر استان در زمینه های مختلف از جمله ؛ میانگین سنی،وضعیت تاهل،مسکن و سایر مشخصات را از الزامات تکمیل طرح برشمرد و  آن را در قالب همگرایی با سایر دستگاه ها قابل تحقق دانست.

وی ظرفیت سازی در حوزه دختران شاهد و ایثارگر و ارتقای توانمندی های اجتماعی آنها را از ضروریات برشمرد.
 
*لزوم تشويق فرزندان شاهد و ايثارگر به ارتقاي سطح تحصيل
 
مبتکر سرابی،مدیرکل امور حراست استانداری تهران  در این جلسه گفت: لازم است دختران شاهد و ایثارگر به ارتقای تحصیلات در هر سطحی که قرار دارند تشویق شوند. در وصیت نامه شهدای معظم شاهد هستیم که در مورد فرزندانشان همواره تاکید دارند و این عزیزان باید گل سر سبد اجتماع باشند.

وی با بیان اینکه در بزرگداشت مادران،همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران کوتاهی کرده ایم، افزود: لازم است در بزرگداشت ها و مراسم از حضور جوانان نخبه خانواده شاهد و ایثارگر بیشتر دعوت شود تا نقش برجسته این عزیزان روشن تر باشد.
 
*شناسايي چالش ها قبل از حمايت
 
محمدرضا همتی،مشاور استاندار تهران در امور ایثارگران در این جلسه گفت: لازم است در موضوع اشتغال تفکیک میان دختران و پسران شاهد و ایثارگر قایل نشویم.

وی شناسایی چالش ها پیش از حمایت را از ضروریت ها برشمرد.
 
*وجود نخبگان برجسته در ميان فرزندان شاهد و ايثارگر
 
علیرضامشیری،معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در این جلسه گفت: در میان فرزندان شاهد و ایثارگر استان نخبگانی با درجه های بالای علمی وجود دارند که لازم است حمایت ها از این عزیزان اولویت بندی شود.

وی پیشنهاد تشکیل گروه امور خاص در دبیرخانه را ارایه داد تا در آن، موارد جزیی تر و خاص که دختران و فرزندان شاهد و ایثارگر با آن مواجه هستند بررسی شود.

در این جلسه حبیب زاده، از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران هم حضور داشت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد،اولویت بندی نیازهای فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی دختران خانواده های شاهد و ایثارگر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر و شهرستان های استان تهران برای تصمیم گیری به دبیرخانه ارایه شود.همچنین جلسات دبیرخانه هر دو هفته یکبار برگزار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، حمایت ، دختر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار