ریابکوف:

شورای امنیت قطعنامه‌ای درباره توافق هسته‌ای تصویب کند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در زمان ورود به وین در روز جمعه به خبرنگاران گفت لازم خواهد بود تا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کند تا توافق آینده در مورد برنامه هسته ای ایران جنبه الزام آور پیدا کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در زمان ورود به وین در روز جمعه خبرنگاران گفت: لازم خواهد بود تا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کند تا توافق آینده در مورد برنامه هسته ای ایران جنبه الزام آور پیدا کند.
به نقل از 
خبرگزاری اسپوتنيک(ريانووستی)، ریابکوف افزود: برای اینکه چنین توافقی استمرار قضایی و ماهیتی الزام آور داشته باشد یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل لازم خواهد بود.
معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت ورود سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به وین برای شرکت در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران هنوز تائید نشده است.

ریابکوف افزود : لاوروف آشکارا منتظر احتمال (آمدن به وین ) است چون مسئله دارد جدی تر می شود و این خیلی محتمل است اما من نمی توانم بگویم که او تصمیم خود را در این مورد قبلا گرفته است.

ریابکوف افزود حضور وزرای خارجه این کشورها در وین یک نشانه مثبت خواهد بود.

ریابکوف در ارتباط با تصمیم جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران برای ماندن در وین به خبرنگاران گفت : همه درک می‌کنند که نمی توان حتی یک ساعت را هم از دست داد.

ریابکوف اظهار داشت : این یک نشانه است مبنی بر اینکه مذاکرات می‌تواند موفق شود.

او افزود حضور وزرای خارجه در محل مذاکرات باعث تقویت فرایند تصمیم گیری می‌شود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار