شمار جوانان بی خانمان در انگلیس افزایش یافته است

بر پایه گزارش‌ها، شمار جوانان بیخانمان انگلیسی به دلیل اصلاحات رفاهی بحث‌برانگیز دولت این کشور طی یک سال گذشته شش برابر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، «هوملس لینک»، یکی از سازمان‌های مربوط به امور افراد بیخانمان در انگلیس، با انتشار گزارشی اعلام کرد نرخ بیخانمانی افراد زیر ۲۵ سال از ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گفته این سازمان، نتیجه این گزارش حاکی از آن است که سیاست‌های دولت ائتلافی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، در وضع قوانین سختگیرانه‌تر برای ارائه مزایای رفاهی به افراد، جوانان انگلیسی را به ترک خانه‌هایشان وا می‌دارد.

افزون بر این، نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ سازمان خیریه و شورای مربوط به افراد بیخانمان در سراسر انگلیس نشان داد ۹۰ درصد از سرپرستان خانوار بر این باورند ممنوعیت‌های دولت سبب شده است جوانان نتوانند محل جدیدی را برای اقامت خود فراهم کنند.

دولت انگلیس سال ۲۰۱۲ قوانین سختگیرانه‌تری را برای پرداخت مزایای رفاهی به افرادِ جویای کار و از کارافتاده وضع کرد. بر اساس این قوانین، شرایط لازم برای تایید صلاحیت افراد جهت دریافت مزایای رفاهی دشوارتر و مدت زمانی که ممکن است فردی از این مزایا محروم شود بیشتر شد.

ریک هندرسون، مدیر اجرایی «هوملس لینک»، اظهار داشت تقریبا تمام سازمان‌هایی که در این تحقیق شرکت داشتند گزارش کردند کاهش مزایای رفاهی از سوی دولت به جوانان آسیب رسانده است.

وی گفت: همه ما می‌دانیم که تجربه زودهنگام بیخانمانی می‌تواند به بروز مشکلات جدی در زندگی آینده افراد منجر شود و سیستم پرداخت مزایای رفاهی باید با فراهم آوردن بستری امن به جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی در زندگی جوانانی که با بحران رو به رو هستند، کمک کند.

دولت ائتلافی کنونی انگلیس از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۰ با هدف بهبود بحران بدهی و رشد اقتصادی کُند این کشور تدابیر ریاضتی خود را آغاز کرد؛ با وجود این، سیاست‌های دولت کامرون در سال‌های اخیر خشم و اعتراض مردم انگلیس را در پی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار