حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تامین آب دریاچه خلیج فارس از رودخانه کن

یکی از اعضا شورا گفت:‌‌آب رودخانه کن یکی از منابع تامین آب دریاچه مصنوعی خلیج فارس در نظر گرفته شده است.


محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد سیلاب‌های اطراف رودخانه کن، افزود: رودخانه کن رودی به طول 33کیلومتر است که از رشته کوه توچال سرچشمه گرفته و پس از عبور از تهران در جنوب تهران خشک می‌شود.
 
حقانی با بیان اینکه امروزه این رودخانه پر آب ترین رود تهران است، تاکید کرد: با توجه به این ویژگی‌ها رودخانه کن به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب غیر شرب در نظر گرفته شده است تا آب این رودخانه طغیان نکند و سیلاب در حاشیه آن صورت نگیرد.
 
این عضو شورا یاد ‌آور شد:‌احداث فضای سبز، نصب وسایل ورزشی، پیست دوچرخه سواری از طرح‌های پیش بینی شده در ساماندهی رود دره کن است.
 
حقانی ادامه داد: بر این اساس این رود یکی از منابع تامین آب دریاچه مصنوعی خلیج فارس در نظر گرفته شده است و همچنین  چهار مخزن ذخیره آب غیر شرب جهت آ‌بیاری فضای سبز منطقه 22احداث می‌شود و یک مخزن 15هزار متر مکعبی نیز امسال احداث شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه فاز نخست این پروژه از شمال پل شهید همت تا پل رسالت به طور 2هزار و 200متر طراحی شده است و شهرداری منطقه 22 در پی سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار