رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور خبر داد

اعطاء کرسی پژوهشی به پروفسور سمیعی و میرزاخانی/ فارغ‌التحصیلان برجسته داخل و خارج از کشور مدرک پسادکتری می‌گیرند

ضرغام گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور به پروفسور سمیعی و مریم میرزاخانی، برنده جایزه فیلدز به منظور استفاده از خدمات آنان کرسی پژوهشی اعطا می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، نصرت ا... ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور در همایش دانشجویان بر‌تر حوزه علوم پزشکی بیان کرد: در کشور به آزمایشگاهی ملی که بتواند میان سایر آزمایشگاه‌های علوم پزشکی ارتباط ایجاد کند نیاز داریم و خلاء وجود آن در کشور احساس می‌شود. 

وی با اشاره به اعطاء کرسی به دانشجویان سراسر کشور در سالهای گذشته افزود: به دانشمندان ایرانی خارج از کشور نیز کرسی پژوهشی به منظور استفاده از خدمات آنان در کوتاه مدت اعطا می‌شود به این منظور کرسی پژوهشی به پروفسور سمیعی بر‌ترین جراح مغز و اعصاب دنیا و مریم میرزا خانی برنده جایزه فیلدز اختصاص می‌یابد. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور ادامه داد: همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور به فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه‌ها در داخل و خارج از کشور مدرک پسا دکتری اعطا می‌کند و به آن‌ها به عنوان استادیار پایه ۱، ۸۰ درصد حقوق این استادان را به مدت ۲ سال پرداخت می‌کند. 

ضرغام با اشاره به ثبت ۳۸ اختراع توسط ایرانیان در آمریکا بیان کرد: از میان ۳۸ اختراع ثبت شده درآمریکا توسط ایرانیان، ۸ اختراع مورد بهره برداری تجاری قرار گرفته است. صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور به منظور ثبت سایر اختراعات ایرانیان خارج از کشور تا مبلغ ۳۰ میلیون دلار کمک می‌کند. 

وی بیان کرد: برای دانشجویان ممتاز رشته پزشکی در شهرهای مختلف ایران بیمارستان‌های آموزشی احداث خواهد شد و از این دانشجویان در بیمارستان‌های احداث شده بهره می‌بریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار