رئیس دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور:

سیاست بلندمدت دولت خروج از قیمت‌گذاری است/ دولت سالانه 14 هزار میلیارد تومان یارانه برای نان می‌پردازد

بهرامی گفت: سیاست بلندمدت دولت خروج از قیمت‌گذاری است و این نیازمند یک سری تغییرات و اصلاحات در قوانین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن بهرامی رئیس دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور که در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چای سخنرانی می‌کرد گفت: دولت می‌خواهد با خروح از قیمت‌گذاری کالاها از جمله چای به تعادل بین‌بخشی در مورد کالاها دست پیدا کند.

وی در ادامه افزود: دولت سالانه 14 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش نان می‌پردازد اما همه از وضعیت قیمت‌گذاری نان و کیفیت آن راضی نیستند.

بهرامی با اشاره به طرح جامع دولت در خصوص عدم دخالت در قیمت‌گذاری تصریح کرد: طرح دولت نگاه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد و دارای ضمانت اجرایی است  تا مردم به حداکثر رفاه دست پیدا کنند.

بهرامی با اشاره به وضعیت تولید چای در کشور نیز گفت: متأسفانه وضعیت تولید در شرایط خوبی قرار ندارد و ما باید از سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای حمایت از این صنعت مهم و پرمصرف در کشورمان جهت سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت چای در جهان رو به افزایش است اشاره کرد: تولید چای در کشور نیازمند اصلاح نژاد برگ چای، انتقال دانش فنی و همچنین بهبود فرآوری و بسته‌بندی آن است که همه اینها نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بهبود این صنعت است.

وی در پایان یادآور شد: در زمینه صادرات نیز باید یک برنامه بلندمدت صورت گیرد زیرا ظرفیت تولید چای در کشور نامناسب بوده و برای حفظ تولید باید تلاش شود تا بعدها صادرات این محصول به کشورهای همسایه صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار