گاردین:

قوانین جدید، دولت انگلیس را به دولتی پلیس مبدل می‌سازد

پیشنهاد‌های جدیدی که دولت انگلیس برای قوانین برخورد با افرادی که به سوریه و عراق مسافرت می کنند، جهت جلوگیری از بازگشت آنان به کشور خود ارائه می دهد، در نهایت موجب تبدیل شدن انگلیس به یک دولت پلیسی می‌گردد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "گاردین" انگلیس؛ پیشنهادات جدیدی که دولت انگلیس برای قوانین برخورد با افرادی که یه سوریه و عراق مسافرت می کنند، جهت جلوگیری از بازگشت آنان به کشور خود ارائه می‌دهد، در نهایت موجب تبدیل شدن انگلیس به یک دولت پلیسی می‌گردد.

این روزنامه با انتشار مقاله‌ای نوشت: براساس پیشنهادات جدید، افسران پلیس این امکان را می‌یابند تا گذرنامه هر فردی را به آسانی و به محض مشکوک شدن به احتمال فعالیت تروریستی توقیف نماید؛ همچنین، وزیر کشور نیز به عنوان یک پیش شرط جهت بازگشت انگلیسی های سفر کرده به سوریه و عراق، می تواند فعالیت های آنان را کنترل کند، محاکمه نماید و حق اعتراض را از آنان سلب کند.

همچنین، این پیشنهاد جدید، به مقامات انگلیسی این امکان را می دهد که از هرگونه شرطی که با ارئه ی دلایلی که می توانست در هر دادگاه جنائی عادی ارائه شود، مرتبط است، خودداری کند.

این روزنامه توضیح می‌دهد، افراد مشکوک زندانی خواهند شد و یا برای مدت‌ها، حصر خانگی خواهند شد در نتیجه، این خود عامل تهدید و بازدارنده‌ای به شمار می‌رود که از بازگشت آنها به انگلیس و هیچ گونه راه خروجی برای آنانکه پشیمان می‌شوند، باقی نمی‌گذارد.

این روزنامه، اساس قانونی این پیشنهادات را خطرناکتر از همیشه به حساب آورد و تروریسم، به موجب آن، شامل اقداماتی می گردد که خطر بزرگی علیه دارایی ها، با شیوه‌ای که به دنبال تاثیر گذاری بر دولت، در خصوص یک مسئله سیاسی در هرکجای جهان، می باشد، به شمار می‌رود.

اخیرا، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرده بود، کسانی که برای جنگ به خارج از کشور مسافرت می کنند، در راستای قانون مبارزه با ترروریسم، از بازگشت به کشور منع خواهند شد و تاکید کرد، این اقداماتی که جهت مبارزه با تروریسم اعلام کرده، برای حفظ امنیت مردم انگلیس، امری ضروری است.با افزایش نگرانی های بین المللی ناشی از خطر تروریست های اروپایی موجود در سوریه و بازگشت آنها به کشورهای خود، کشورهای اروپایی، جهت جلوگیری از سرازیر شدن سیل افراد تروریستی به سوریه و بازگشت آنان به کشور خود، پس از کسب تجارب رزمی و افکار افراطی، شروع به اجرای برخی اقدامات بازدارنده نموده‌اند.

روزنامه "دیلی میل" نیز با انتشار مقاله‌ای، خاطر نشان کرد که مقامات انگلیسی، تروریست افراطی  با نام"جان" که گروگان های غربی را سر می بریده و گفته شده، در یک حمله هوایی مجروح شده، مجازات خواهند کرد.

شایان ذکر است که آمریکا، انگلیس و فرانسه از اولین دولت هایی بودند که خطر تروریسم در سوریه را نادیده گرفتند و بلکه با حمایت های بی دریغ خود از آن، آتش آن را شعله ورتر ساختند و هزاران تروریست را تشویق به رفتن به سوریه نمودند تا به این گروه های تروریستی بپیوندند که البته، نتیجه آن، انتشار خطر تروریسم در سراسر جهان، به دنبال زیاده خواهی و منفعت طلبی غرب و وارونه سازی حقیقت توسط آن بوده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار