رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

کاهش 29 درصدی تأخیرات پروازها در 7 ماهه امسال/ تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر

جهانگیریان گفت: میزان تأخیرات پروازها در هفت ماهه امسال نسبت به 7 ماهه سال گذشته کاهش 29 درصدی داشته که این میزان در دو ماهه اخیر بسیار بیشتر بوده است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران منوچهر جهانگیریان در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوایی و هوانوردی در کیش با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال میزان تأخیرات نسبت به هفت ماه سال گذشته  29 درصد کاهش یافته است گفت: این کاهش تأخیرات در دو ماهه اخیر بیشتر بوده است.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های بسیاری انجام شده که در جهت رفاه و امنیت مردم باشد.

جهانگیریان با بیان اینکه عوامل بسیاری در ایجاد تأخیرات پروازها وجود دارد گفت: آب و هوا و اشکالات فنی از مهم‌ترین دلایل تأخیرات به شمار می‌رود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهار داشت: در مواقع بارندگی، مه و گرد و غبار، خلبانان به دلیل حفظ ایمنی جان مسافران پروازها را به تأخیر می‌اندازند تا دید کافی ایجاد شود.

جهانگیریان در ادامه توضیخ داد: اشکالات فنی و نبود قطعات از دیگر عوامل اصلی تأخیر به شمار می‌رود.

وی گفت: تحریم‌ها باعث شده میزان قطعات هواپیما در ایران بسیار کم باشد و در صورتی که هواپیمایی در شهر یا کشوری دیگر دچار اشکلال شود باید قطعات لازم از ایران با پروازی دیگر رسانده شود و همین امر باعث تأخیرات هشت تا 10 ساعته می‌شود.

رئییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه حفظ ایمنی مسافران را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهیم گفت: همین موضوع  باعث شده به سایر ایرلاین‌ها برای تأخیرات هوایی و اشکالات فنی فشار وارد نشود.

جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: در صورتی که تأخیرات ناشی از فرودگاه‌ها باشد ما سریعا آن را پیگیری و برطرف می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به تدوین آیین‌نامه حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه در دو جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و سریع آن را تصویب و ابلاغ می‌کنیم.
 
** اعلام عمومی آیین‌نامه حقوق مسافران ظرف یک ماه آینده

وی در ادامه تصریح کرد: ظرف یک ماهه آینده این آیین‌نامه اعلام عمومی می‌شود و مسافران وظایف خودشان را در قبال شرکت‌های هواپیمایی متوجه می‌شوند.

جهانگیریان در ادامه گفت: در آخرین شورای عالی هواپیمایی، آیین‌نامه جدیدی برای تأسیس و صدور مجوز شرکت‌های ایرلاین هوایی تصویب شد و در آن شرایط بازرگانی ایرلاین‌ها مشخص گردید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهار داشت: در صورتی که ایرلاین‌ها پروازی منظم نداشته باشند اجازه پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این قوانین و مقررات از چند سال گذشته صادر شده است گفت: متأسفانه به دلیل آنکه این بخش‌نامه‌ها تاکنون عملیاتی نشده بودنده هیچ ضمانت اجرایی نداشته‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که ایرلاین‌ها حقوق مسافران را رعایت نکنند به سرعت مجوز آنها را لغو یا تعلیق می‌نماییم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به آزادسازی کامل بلیت‌ها اشاره کرد و گفت: این امر یک تکلیف قانونی است و نیازمند فراهم کردن مقدماتی برای حفظ حقوق مسافران و تعادل بازار است.

جهانگیریان در ادامه توضیح داد: برای آزادسازی کامل بلیت‌ها باید تعداد صندلی کافی داشته باشیم تا عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی داشته باشد ولی متأسفانه در ایران عرضه صندلی کافی نیست و همین امر باعث برهم خوردن تعادل بازار می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه برای آزادسازی نرخ بلیت ها از مرحله متنوع سازی شروع کرده‌ایم گفت: باید یک مرحله میانی دیگر را تعریف کنیم و روی قیمت‌ها نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ بلیت‌ها را از ایرلاین‌ها دریافت کرده‌‌‌ایم گفت: تمامی  قیمت‌های بلیت از مسیرهای مختلف از ایرلا‌ین‌ها گرفته و تأیید شده و شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند آنها را در سایت‌های خود و سایت سازمان هواپیمایی درج کنند.
 
**تعلیق مجوز 30 آژانس متخلف

جهانگیریان در ادامه توضیح داد: از ابتدای سال مجوز 30 شرکت هواپیمایی باطل شده و 30 مجوز نیز به حالت تعلیق درآمده و تعدادی نیز به سازمان تعزیرات معرفی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تأخیرات ، آیین نامه ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار