رشد ۵۱ درصدی فروش کشفیات قاچاق

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه در ۷ ماهه سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول به فروش رسیده است، تصریح کرد:‌ برآورد می‌شود تا پایان سال رشد قابل توجهی در این زمینه وجود داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «اردشیر محمدی»، با اشاره به وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: این سازمان زیر نظر وزارت اقتصاد فعالیت می‌کند و تمامی اموال منقول و غیر منقول که در تصرف دولت باشد، را تعیین تکلیف می‌کند که شامل فروش، انهدام و استرداد کالا است.
 
به گفته وی فروش اموال منقول 107 میلیارد تومان بوده که بیشتری کالاهای فروش رفته طلا و جواهرات با مبلغ 118 میلیارد ریال است. همچنین وسایل نقلیه، پوشاک، طلا و جواهر کالاهای سریع‌الفساد، منسوجات، وسایل ارتباطی، لوازم یدکی خودرو، لوازم برقی، ساختمانی و کیف و کفش جزء 10 قلم کالای پرفروش بوده‌اند.
 
محمدی در مورد اموال غیر منقول نیز گفت: 974 پرونده مربوط به این اموال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد نشان می‌دهد.
 
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره میزان کشفیات کالاهای قاچاق در این مدت عنوان کرد: طی هفت ماهه سال جاری بیش از 7 هزار و 572 پرونده رسیدگی شده که میزان 688 میلیارد ریال بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد نشان می‌دهد.
 
وی یکی از برنامه‌های این سازمان را مزایده الکترونیک اموال منقول دانست و گفت: امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری خوبی در این زمینه فراهم شده و تا کنون 16 مزایده الکترونیکی اموال منقول از سوی سازمان انجام شده که در این زمینه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.
 
محمدی از دیگر اقدامات سازمان را اجرای آزمایشی مزایده الکترونیک در بخش غیرمنقول دانست و اظهار امیدواری کرد: در سال آینده روند حراج‌های سازمان به صورت الکترونیکی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری 61میلیارد ریال کالا منهدم شده که رشد 9 درصدی نشان می‌دهد، اظهار داشت: در این مدت 7 هزار و 578 میلیارد ریال کالا اعاده شده که این میزان بیش از 7 برابر فروش سازمان در مدت مشابه سال قبل بوده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فروش ، کشفیات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار