نقوی‌حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

افراد معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبردند/گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت است

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: تمام افراد معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبردند، همه این افراد معرفی‌شده برای وزارت علوم عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند، گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت شده و شما نمی‌توانید از آن عبور کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در جریان رای اعتماد به دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و در مخالفت با این وزیر پیشنهادی ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، گفت: آقای روحانی زمانی که دولت شما در آرایش اصولگرایان و اصلاح طلبان با اختلاف حدود ۲۵۰ هزار رای موفق شد خط بطلانی بر تفکر فتنه گران کشیده شد که نظام جمهوری اسلامی امانتدار آراء ملت است.
 
وی افزود: این انتخابات ثابت کرد که پاک‌ترین نظام‌های سیاسی در انتخابات نظام جمهوری اسلامی است، چون حافظ ۲۵۰ هزار رای تفاوت بود و دولت شما رای آورد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به محض اینکه دولت جنابعالی رای آورد، نمایندگان مجلس، کاندیداهای ریاست جمهوری، جبهه اصولگرایان به شما تبریک گفتند و نشان دادند که برای حفظ منافع ملی کشور پای کار دولت می‌ایستند.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: وقتی که کابینه جنابعالی به مجلس معرفی شد، در طول تاریخ مجلس بالا‌ترین آراء را برخی از وزرای کابینه شما اخذ کردند که به عنوان مثال وزیر ارتباطات ۲۱۸ رای، وزیر اطلاعات ۲۲۷ رای، وزیر اقتصاد ۲۷۴ رای، وزیر امور خارجه ۲۳۲ رای، وزیر بهداشت ۲۶۰ رای، وزیر نیرو ۲۷۲ رای، وزیر کشور ۲۵۶ رای و وزرای دیگر بالا‌ترین آمار رای در بین کابینه‌ها را این مجلس اصولگرا را به دولت شما داد.
 
وی ادامه داد: در رای اعتماد فقط ۳ وزی شما رای نیاوردند که دلایل آن ذکر شد و هم افکار عمومی و هم نمایندگان محترم، حتی دولتی‌ها اعتراف کردند که اسناد و مدارک مستند و درست بود و رای عدم اعتماد بجا بود، اما در وزارت علوم چه اتفاقی افتاد؟
 
نقوی حسینی گفت: در وزارت علوم تا امروز ۵ نفر معرفی شدند، آقای نیلی منفرد که اسناد و مدارک نشان داد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه خط قرمز ماست و ما از این خط عبور نمی‌کنیم. اگر ۲۰ نفر دیگر به مجلس معرفی شوند و ویژگی نیلی منفرد، فرجی دانا و دانش آشتیانی را داشته باشند، این مجلس رای نخواهد داد، بعد از آن آقای توفیقی سرپرستی وزارت علوم را برعهده گرفت، آیا توضیح دهیم این فرد کیست؟ وی در مدت سرپرستی‌اش در وزارت علوم چه کار‌ها که نکرد؟ کسانی را سرپرست دانشگاه‌ها گذاشت که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به آن‌ها رأی نداد، و آن‌ها را به عنوان رئیس دانشگاه نیز نپذیرفتند.
 
وی افزود: بعد از آن فرجی دانا از سوی دولت به مجلس معرفی شد، آیا مجلس نظر خاصی داشت و آیا با کسی غرضی داشت، آقای فرجی‌دانا معرفی شد و در نشست‌های برگزار شد و صحبت‌هایی انجام شد و وی قول داد و قبول کرد و گفت که ما اصلاح می‌کنیم اما نکرد، چند ماه کار کرد، اما به او تذکر داده شد نه از طرف مجلس بلکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و از سوی مقامات مسئول تذکر داده شد، اما گوش نکرد.
 
وی افزود: در همین مجلس با اقدام رئیس مجلس جلسه مشترکی با فرجی دانا گذاشته شد و وی قول داد که اصلاح کند اما نکرد، چه کسانی به اینان اجازه اصلاح نمی‌دهند؟ چه حلقه‌ای در وزارت علوم حاکم است؟ چه کسانی وزارت علوم را در دست خود گرفته‌اند؟
 
نماینده ورامین در ادامه سخنان خود در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای رئیس‌ جمهور شما می‌گویید در معرفی وزیر علوم تحت فشار نیستید پس چرا همه کسانی که معرفی می‌شوند از یک حلقه‌اند؟ آیا فرد معتدلی در بین جامعه دانشگاهی نیست؟ ما به عمل نگاه می‌کنیم.
 
نقوی حسینی با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به نیلی احمد‌آبادی خطاب به رئیس‌ جمهور تصریح کرد: مجلس اعتقاد دارد شعارهای دولت شما باید حفظ شود، مردم به تدبیر، امید و اعتدال رأی دادند، اما تمام افراد معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبردند، همه این افراد معرفی‌شده برای وزارت علوم عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند، گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت شده و شما نمی‌توانید از آن عبور کنید.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان به دانش آشتیانی رأی نخواهند داد و انتظار داریم که فردی خارج از این حلقه و چنبره برای وزارت علوم معرفی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار