از سوی روحانی صورت گرفت

نقد کتاب"ایران و جهانی شدن" در همایش "منهای عزت به علاوه تحریم"

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران گفت: دشمنان اسلام به درستی درک کرده بودند که چه عواملی اسلام را نابود می‌کند بنابراین سعی کردند همان‌ها را از بین ببرند و آن فاجعه عظیم را به وجود آوردند، تا اسلام از مسیر خود خارج شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در همایش "منهای عزت به علاوه تحریم" که امروز دوشنبه 26 آبان در حوزه هنری برگزار شد حجت‌الاسلام "سیدحمید روحانی" رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران اظهارداشت: به عنوان مقدمه این موضوع را عرض کنم که زمانی روی این موضوع اندیشه می‌کردم که چه شد که بعداز رحلت رسول اکرم(ص) شرایط جهان اسلام را آن گونه دگرگون کرد و بعد از 60 سال از حکومت اسلام فرزند پیامبر را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: بررسی که به عمل آوردم چند نکته در مسیر انحراف اسلام و به کارگیری افرادی که از نظراسلام منحرف بودند در آن زمان در رابطه با انحراف مسیر اسلام نقش داشتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران افزود: به کارگیری مشاوران غیر مسلمان یا یهودیانی که اسلام آوردند ولی اسلامشان منحرف بود موضوعی است که در زمینه سازی برای یک حکومت اسلامی به سلطنت موروثی نقش داشت و زمینه را برای انحراف در اسلام فراهم کرد.

وی اظهار داشت: نکته بعدی تفاوت حرف و عمل کسانی که در راس کار بودند و موضوع بعد تسامح و تساهل در حلال و حرام خدا و شراب خوردن از سوی کسانی که ادعای مسلمانی داشتند و مسئله بعد دستبرد به بیت‌المال و تعطیلی امر به معروف و نهی منکر بود.

روحانی تصریح کرد: دشمنان اسلام به درستی درک کرده بودند که چه عواملی اسلام را نابود می‌کند بنابراین سعی کردند همان‌ها را از بین ببرند و آن فاجعه عظیم را به وجود آوردند، تا اسلام از مسیر خود خارج شود، این که می‌گویند مسائل تاریخ تکرار می‌شود.

وی اظهارداشت: دشمنان روی مسائلی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت فکر کردند که امام(ره) چه برنامه‌ای داشت.

روحانی تصریح کرد: امروز کتابی آورده‌ام که حتما دیده‌اید کتاب "ایران و جهانی شدن" از سریع القلم مشاور رئیس جمهور است در این کتاب مسائلی مطرح شده که پشت هر انسان غیرتمندی را می‌لرزاند نکاتی که مسئله مذاکرات هسته‌ای و رابطه با امریکا در برابر آن ناچیز است این کتاب در واقع نه تنها به هدف از بین بردن انقلاب اسلامی بلکه به این هدف که این ملت را به سرازیری بکشد امیدوارم این کتاب فقط یک دیدگاه باشد که فرد ندانسته به این راه کشیده شده است.

 رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم همه کسانی که در گذشته به غرب سرسپرده شده‌اند خائن بوده‌اند، البته اصل قضیه آنها بوده‌اند اما بنیانگذار آن جریان فراماسون‌ها بودند که فریب خورده بودند در این کتاب اولین مسئله‌ای که مورد توجه قرار گرفته کنار زدن اسلام است در صفحه 126 این کتاب آمده اگر جمهوری اسلامی بخواهد اسلام را راهنمای تصمیمات خود قرار دهد، مسلما نمی‌تواند با جهانی که دارای قدرت است رابطه راهبردی برقرار کند و اگر بخواهیم جهانی شویم نباید پایبند به اسلام باشیم!

وی افزود: در ادامه آمده اگر حکومتی بخواهد تمام مقررات اسلامی را رعایت کند نمی‌تواند با غرب همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد و پیشرفت علوم ایران بدون هماهنگی با حکومت‌های بزرگ امکان‌پذیر نیست.

روحانی تصریح کرد: در این کتاب آمده است اگر بخواهیم قدرت به دست آوریم باید اسلام را کنار بگذاریم اگر بخواهیم به عصر ستم شاهی برگردیم، اولین فراماسون‌هایی که به ایران آمدند نیز این تفکر را داشتند و می‌گفتند این عامل عقب ماندگی است متاسفانه این کتاب هم همین حرف را می‌زند.

وی ادامه داد: دومین نکته‌ای که در این کتاب مطرح شده ترویج اندیشه لیبرالیستی است که به شدت به این موضوع اتکاء شده که ما باید با اتکاء به لیبرالیسم جلو برویم، سومین نکته کنار زدن مردم از صحنه است این موضوع در صورتی است که یکی از دستاورهای امام(ره) این بود که توانست ملت را به صحنه آورد و انقلاب را به ثمر برساند در صورتی که سریع القلم در این کتاب می‌گوید که باید سیاست خارجی را از خیابان جمع کنیم و محافل سیاسی و دیپلماسی را بیاوریم متاسفانه مذاکرات مردم را در ناآگاهی و تاریکی نگاه داشته و ظریف نیز گفته اگر من را استیضاح کنید من یک کلمه از مذاکرات را نخواهم گفت.

روحانی تصریح کرد: چهارمین نکته چشم پوشی از استقلال است در کتاب جهانی شدن لفظ استقلال منسوخ شده و تاکید بر این است که در حال حاضر عصر ارتباطات است و استقلال دوره‌اش گذشته و تاکید بر این داشته که استقلال یک ضدارزش است نه ارزش.

وی اظهارداشت: پنجمین نکته تحقیر ملت است که این بزرگواران ندانسته دارند این را دنبال می‌کنند متاسفانه کشورهای غرب در تبلیغاتشان ایران را تروریست خوانده‌اند و رئیس جمهور نیز در سخنانش مردم را بی‌سواد خوانده و این مطلبی نیست که بی‌ریشه باشد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: آن چه که آنها می‌خوانند مسئله مذاکره با آمریکا نیست مسئله صلح،‌ استقلال و از بین بردن اسلام ناب محمدی است، امام در این مورد می‌فرمایند مغز ما را دزدیدند و مغز استعماری جایگزین آن کردند تا این مغز از بین نرود ما نمی‌توانیم به استقلال برسیم، دوستان رسالت ملت ایران بصیرت، آگاهی، پیروی از ولایت و حضور در صحنه است در صحنه حضور داشته باشیم و اجازه ندهیم، عزت ، شرافت و کرامت انسانی ما را هدف قرار دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، عزت ، تحریم ، حمید ، روحانی ، نقد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار