زنجان؛

چاه های غیرمجاز کشاورزی خطری برای آب های زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان وجود چاهای غیرمجاز کشاورزی را خطری برای آب های زیرزمینی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت : در حال حاضر 57 چاه برای مصرف آب شرب شهروندان زنجان فعال می باشد که برای افزایش دبی آب چاهها اقدام به مهندسی مجدد خواهیم کرد .

جزءقاسمی به اهمیت فرهنگسازی اشاره کرد و افزود : برای فرهنگسازی مصرف و صرفه جویی در آن باید آموزش را از مدارس و مساجد آغاز کنیم که در این زمینه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان منعقد شده و مروجین آب در مدارس حضور یافته و از روند استحصال و توزیع آب شرب و همچنین در خصوص لزوم صرفه جویی مباحثی را مطرح می کنند .

وی در خصوص سرانه مصرف اضافه کرد: سرانه مصرف آب شرب در شهر زنجان برهر نفر در شبانه روز 209 لیتر در ثانیه است که این میزان در کشور 200 لیتر در ثانیه می باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری است گفت : با توجه به مهاجر پذیر بودن استان و اضافه شدن مساکن مهر و افزایش جمعیت و کاهش بارندگی ها در حال حاضر سطح آب های زیرزمینی چاههای شرق زنجان به یک سوم کاهش یافته است .

جزءقاسمی وجود چاهای غیرمجاز کشاورزی را خطری برای آب های زیرزمینی عنوان و خاطر نشان کرد: هم اکنون میزان چاههای کشاورزی و میزان استحصال آبهای زیرزمینی بسیار زیاد شده به طوری که در زنجان 57 و در استان 115 حلقه چاه آب شرب وجود دارد این در حالی است که میزان چاههای کشاورزی هزار و 800 حلقه چاه در استان می باشد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: چاه ، کشاورزی ، آب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.