در صحن علنی مطرح شد؛

مصباحی‌مقدم: انتظار داریم مجلس را بی‌طرفانه اداره کنید/لاریجانی: تصور کردم انصراف از پیشنهادتان را پذیرفتید

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از ممانعت لاریجانی از مطرح کردن پیشنهادش در مورد طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت:‌ از شما انتظار داریم رفتارتان را اصلاح کنید تا ارادت ما به شما باقی بماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام غلامحسین مصباحی مقدم نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکر خود خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده ارادت به شما داشتم و امیدوارم که شما رفتارتان را اصلاح کنید تا بعد از این هم این ارادت به‌وجود بیاید.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح علت تذکر خود بیان داشت: شما باید با بی‌طرف مجلس را اداره کنید، بنده حق اظهار نظر و پیشنهاد داشتم، آمدم خدمت شما و شما فرمودید که پیشنهادتان را مطرح نکنید اما عرض کردم که اجازه دهید ما هم نظر خودمان را داشته باشیم.  
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی گفت: مخالفتی با این امر نداشتیم.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در ادامه افزود: انتظار نداشتم که حضرتعالی به گونه‌ای مجلس را اداره کنید که اجازه صحبت کردن به ما را ندهید.

در این حین لاریجانی خطاب به این نماینده گفت: ما از شما خواهش کردیم.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به رئیس مجلس گفت: خواهش شما باید با اجابت بنده باشد که بنده موافقت نکردم و شما کاری که می‌خواستید انجام دادید و آنچه که بنده انتظار داشتم این بود که اجازه دهید صحبت‌های خود را مطرح کنم و شاید این امر رأی نمی‌آورد.
 
لاریجانی با تشکر از تذکر حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به وی بیان داشت: بنده در اینجا طرفی نیستم و به شما گفتم که از نظر من در این قضیه نظری خلاف قانون اساسی ندارم، اما چون شورای نگهبان اظهار نظر کرده درباره خلاف قانون اساسی ما نیز باید تبعیت کنیم اما شما گفتید که حتی در صورتی که شورای نگهبان موافقت نکند ما باید این امر را به مجمع ببریم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: آنجا نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشند یعنی قانونی که می‌تواند اکنون ابلاغ شود در یک پروسه‌ یکساله می‌افتد و زمان می‌برد و در نهایت نیز به همان نقطه‌ای که من فکر می‌کنم می‌رسم. 

رئیس مجلس اظهار داشت: به شما گفتم این مصلحت نیست و شما مطرح نکنید اما شما بیان کردید که من نظرم این است و در آخر نیز من گفتم چون چندین بحث الحاقی اکنون وجود دارد و همچنین بودجه را داریم اگر این مسائل را تصویب نکنیم بودجه دوباره با این مسائل به مجلس می‌آید و شما دیگر نمی‌توانید از ردیف‌ها پیشنهاد دهید.  
 
لاریجانی گفت: حتی وقتی که این طرح در هیئت رئیسه مطرح شد گفتیم که دوفوریتی نباشد بهتر است زیرا از بحث تنظیم مقررات که بحث بودجه است می‌افتیم و به این دلیل از شما و دیگر دوستان خواهش کردیم و چون شما سکوت کردید دلیل بر موافقت شما گذاشتیم وگرنه بنده به شما اردات دارم و اگر می‌فرمودید که حتما مسر هستید مشکلی نداشتیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار