سوانح رانندگی دومین دلیل عمده مرگ در کشور به شمار می‌رود

هاشمی گفت: سوانح رانندگی دومین علت مرگ در ایران به شمار می‌رود که اغلب این سانحه‌دیدگان را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سید حسن هاشمی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی که در دهه ایمنی راه‌ها برگزار می شود گفت: تصادفات رانندگی شایعترین مرگ انسان‌ها به شمار می‌رود گفت: میانگین سن کشته شدگان طبق آمارهایی که اعلام کرده‌اند بین 15 تا 30 سال است.

وی در ادامه افزود: برای کاهش تلفات رانندگی باید فرهنگی‌سازی کنیم و رودربایستی را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به این که رودربایستی‌ها در ایران باعث بیچاره شدن کشور شده  است گفت: با مطرح کردن مشکلات در جامعه کشور را به سمت کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی پیش ببریم.

هاشمی در ادامه توضیح داد: با فرهنگ سازی می‌توانیم از افزایش تلفات جاده‌ها پیشگیری کنیم و میزان تلفات را که اکثر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند کاهش دهیم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه افزود: در کشور بین 10 تا 15 درصد از مردم معلول هستند که ما در قبال آنها وظایف بسیاری داریم که اکثر معلولیت انها به دلیل مشکلات صنعت کشور و فرهنگ نادرست جامعه است.

هاشمی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر سوانح رانندگی دومین و سومین  علت مرگ را تشکیل می‌دهد و اغلب این حوادث در جاده‌ها و شهرهای کشور اتفاق می‌افتد.

بر اساس این گزارش سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور عضو افتخاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سوانح ، رانندگی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار