سردار مومنی در مراسم روز جهانی قربانیان ترافیک خبر داد:

کشته شدن یک میلیون و 270 هزار تن در تصادفات/سهم1.6 درصدی ایران در تلفات تصادفات جهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: یک میلیون و 270 هزار تن در تصادفات جاده‌ای در سال کشته شدند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سردار اسکندر مومنی صبح امروز در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک، گفت: برای کاهش تصادفات و تلفات فقط یک متغیر نمی‌تواند ما را به هدف برساند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 500 میلیون وسیله نقلیه در کل کشورهای دنیا وجود دارد، اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار تن از انسانها در تصادفات و حوادث رانندگی در سال کشته می شوند که سهم ایران در این بین 1.6 درصد دنیا است .

سردار مومنی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مقایسه تصادفات و تلفات جمعیت، تعداد وسایل نقلیه و میزان سفرها است.

رئیس پلیس راهور ناجا در این مراسم عنوان کرد: درست است تصادفات ما وتلفات آن زیاد است اما با توجه به وسعت سرزمین و میزان سفر، کشور ایران از نظر تلفات از میانگین دنیا پایین‌تر است و این یک موفقیت است.

به گفته سردار مومنی، وسعت ایران برابر 50 کشور اروپایی است.

وی با اشاره به اینکه یک کشته هم برای ما زیاد است، افزود: کشته شدن یک نفر برابر یک جامعه است.در ضمن در کشور ما در سال 84 به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه 25 تن کشته می شدند. اما این عدد در سال 92 به 6.5 تن رسیده است که بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

سردار مومنی افزود: میانگین دنیا 7.3 کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه با میانگین آسیا 10.9 تن کشته است و این آمار نشان می‌دهد ایران در موضوع تلفات از میانگین دنیا پایین‌تر است.

این مقام مسئول پلیس افزود: در سال 84 به ازای هز 100 هزار تن جمعیت 40 تن در حوادث و سوانح رانندگی کشته می‌شدند اما الان این عدد به 21 رسیده است که حدود 50 درصد کاهش را به نسبت شاخص جمعیت است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در سال ،84 ،28  هزار تن در تصادفات کشته شدند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و تلاشهای فراوان همه دستگاه‌ها این عدد در پایان سال 92 به 18 هزار تن کشته رسیده است و در اواخر سال 2014 به 17 هزار کشته نیز رسیده است.

وی اظهار داشت: چرا خودرویی با 120 کیلومتر سرعت تصادف می کند و به هیچیک از سرنشینان آن صدمه ای وارد نمی‌شود اما خودروی دیگر حتی با داشتن ده کیسه هوا و سرعت 80 کیلومتر با یک تصادف هر4 نفر سرنشین و راننده کشته می شوند این مسئله نشان می دهد که ایمنی خودروها می‌تواند صددرصد حافظ جان مردم باشد و متاسفانه خودرو‌سازان به موضوع ایمنی توجه خاصی ندارند.

به گفته سردار مومنی سهم عمده عامل انسانی عامل فرهنگ و ترافیک است که منجر به کاهش تلفات می‌شود.  

این مقام مسئول پلیس خاطر نشان کرد: تونل نیایش و پل طبقاتی صدر که با تلاش شهرداری ساخته شده است از نظر رفتار ترافیکی در این دو محدوده یک فرهنگ خوب ترافیکی مشاهده می‌شود چرا که با توجه به نصب دوربین ها رانندگان بیشتر قوانین رانندگی را از جمله سرعت مجاز رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۲:۵۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۳
باسلام اینهمه کشته بخاطر جاده های نامناسب وبی کیفیت و خودرو های غیراستاندارد وبی کیفیت و درصدی کمی هم نیروی انسانی
آخرین اخبار