نتایج یک تحقیق نشان داد

افسردگی اولین عارضه اعمال جراحی زیبایی غیرضروری

نتایج یک تحقیق نشان داد که افسردگی یکی از عوارض مهم پس از اعمال جراحی زیبایی بوده و این عارضه در حدود یک سوم افرادی که اعمال جراحی زیبایی غیرضروری را انجام داده‌اند، دیده می‌شود.

محمدامیر نیک‌خواه، متخصص دهان، فک و صورت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اعمال جراحی زیبایی از جمله بیشترین اعمال جراحی است که این اعمال در موارد متعددی با عوارض نامطلوبی همراه است.

وی با بیان این که بسیاری از اعمال جراحی زیبایی به هیچ عنوان مورد نیاز نیستند، اظهار داشت: در حال حاضر برخی افراد با وجود نقایص جزئی در صورت خود، اقدام به انجام اعمال جراحی زیبایی می‌کنند که به دلایل مختلف و عوارضی که هر عمل جراحی به دنبال دارد، دچار افسردگی و مشکلات روحی می‌شوند.

نیک‌خواه تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که افسردگی یکی از عوارض مهم پس از اعمال جراحی زیبایی بوده و این عارضه در حدود یک سوم افرادی که اعمال جراحی زیبایی غیرضروری را انجام داده‌اند، دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعمال جراحی زیبایی به موقع و در صورت نیاز صورت گیرد، مشکلات روانی پس از این اعمال جراحی به ویژه احتمال بروز افسردگی در افرادی که تحت این اعمال قرار گرفته‌اند، تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار