کارشناس آمریکایی:

بحران سوریه چندین سال تداوم خواهد داشت

کارشناس آمریکائی گفت پیشروی هایی که در عراق در برابر داعش صورت گرفته است در سوریه صورت نگرفته و انتظار می‌رود بحران سوریه چندین سال تداوم یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، "دیوید پولاک" کارشناس موسسه مطالعاتی واشنگتن در ارتباط زنده تلویزیونی با این شبکه سفر مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بغداد را امری غیرمترقبه و مهم توصیف کرد و گفت : نقش آمریکا در جنگ با داعش درحال فزونی یافتن است. ائتلاف و خصوصا آمریکا و عراق در حال تقویت است و هدف از آن نظارت بر پیشروی نظامی نیروهای عراقی و کردی علیه نیروهای داعش در عراق و خصوصاً در استانهای الانبار و نینوا است. به همین علت معتقدم همکاری های نظامی آمریکا و عراق در مسیر موفقیت است. اکنون داعش علیرغم اظهارات ابوبکر البغدادی در عراق دچار تردید شده است. در واقع نیروهای مسلح عراقی در برخی مناطق در آستانه پیروزی کامل بر داعش هستند. اوضاع در سوریه کاملاً متفاوت است اما در عراق نشانه های پیروزی مشاهده می شود. ما آمریکائی ها و کارشناسان نظامی آمریکائی و کاخ سفید و کنگره همگی از احتمال پیشروی و پیروزی بر داعش در عراق سخن می گویند. ما نیروهایمان را در عراق افزایش خواهیم داد تا از این پیروزی ها بهره برداری کنیم.

وی در اشاره به اظهارات دمپسی که در کنگره آمریکا گفته است عراق احتمالاً به 80 هزار نظامی آموزش دیده جدید نیاز دارد تا بتواند موصل را بازپس گیرد گفت : من معتقدم در این زمینه نوعی سوء تفاهم به وجود آمده است. در واقع دمپسی از آموزش نیروهای موجود ارتش عراق و گارد ملی و کردها سخن گفته است. او از لزوم ورود نیروهای زمینی خارجی به عراق سخن نگفته است. مقصود او آموزش و مسلح کردن نیروهای موجود عراقی است.

وی درخصوص اوضاع سوریه گفت : در سوریه نوعی آشوب وجود دارد. از یک سو داعش و از سوی دیگر جبهه النصره حضور دارند به همین علت ما پیش بینی می‌کنیم که بحران در سوریه برای چندین سال تداوم داشته باشد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار