اصفهان؛

بررسي مشكلات تعاون و معدن محور اصلي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي

استاندار اصفهان گفت: فراهم آمدن شرايط لازم براي حضور اتاق بازرگاني كاشان در نشست دولت و بخش خصوصي و همچنين ارائه ي راهكارهاي مناسب براي رفع مشكلات بخش تعاون و معادن استان از محورهاي اصلي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي در آبان ماه بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي شوراي گفتگوي دولت وبخش خصوصي استان گفت: شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي از نشست هاي پربركتي است كه در سطح كشور پيش بيني شده و با اهتمام كامل اين دو بخش هر ماه با جديت و محتواي كامل اين نشست برگزاري مي شود .

وي با بيان اينكه همكاري، همياري و هم افزايي دولت و بخش خصوصي باعث توسعه و پيشرفت كشور خواهد شد، اظهار داشت: شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي مي تواند بخش قبل توجهي از مشكلات را حل نمايد و با توجه به نتايج مطلوب اين جلسات، اين شورا ي استان اصفهان در سطح كشور نمونه بوده است.

وي با اشاره به اينكه اتاق بازرگاني شهرستان كاشان به صورت يك اتاق مستقل از اصفهان فعاليت مي كند، تاكيد كرد: بايد مكانيزيمي پيش بيني شود كه همكاران ما در اتاق بازرگاني كاشان نيز بتوانند در اين نشست ها حضور يابند و مشاركت داشته باشند و هر دو اتاق بازرگاني راهكارهايي را براي برطرف كردن مشكلات ارائه نمايند.

وي به ضرورت فعاليت بيشتر بخش تعاون اشاره كرد و تصريح نمود: باتوجه به تاكيدات مقام معظم رهبري تعاون بايد جايگاه رفيعي را داشته باشد و 25 درصد از اقتصاد كشور را تحت پوشش قرار دهد در حالي كه هم اكنون كمتر از 6 درصد را تحت پوشش قرار داده است.

وي به ديدار خود با مديران اين بخش در هفته ي تعاون اشاره كرد و افزود: در هفته ي تعاون از همكاران خود در اتاق تعاون و همه ي كساني كه در اين بخش كار مي كنند در خواست كرديم با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري تحرك بيشتري را در اين بخش داشته باشند تا به آن سقفي كه براي آن ها پيش بيني شده است دست يابند.

وي در ادامه اظهار داشت: مدير اتاق تعاون بايد پيشنهادات حوزه ي خود را به صورت مشخص به كارگروه هاي مربوطه ارائه نمايند و با توجه به حضور وي در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي مسائل مربوط به تعاون نيز مطرح و برطرف گردد.

زرگرپور به مشكلات معادن استان نيز اشاره كرد و افزود: اصفهان رتبه ي دوم را در ارتباط با تعداد معادن فعال در كشور دارد .

استاندار اصفهان اضافه كرد: با توجه به وجود بيش از 600 معدن فعال در اصفهان به طوري كه تعدادي از اين معادن در كشور نمونه هستند، بررسي مسائل و مشكلات بخش معدن در دستور كار اين نشست قرار گرفته بود و كارگروه هاي ذيربط نيز به صورت كارشناسي به بررسي مشكلات پرداختند.

وي به پيشنهاد 7 ماده اي اين كارگروه ها اشاره كرد و تصريح نمود: اگر اين پيشنهادات به تصوب برسد نه تنها مشكلات بخش معدن استان بلكه كشور قابل حل خواهد بود.

زرگرپور از تصويب 4 بند اين پيشنهادات خبر داد و اظهار اميدواري نمود كه 3 بند باقي مانده نيز در جلسات آتي محقق گردد .

استاندار اصفهان در پايان افزود: آنچه اهميت دارد اين است كه ما براي توسعه استان اتكاي كامل به بخش خصوصي و تعاون داريم و براي اينكه اين دو بخش بتوانند وظايف و رسالت خود را به خوبي به انجام برسانند بايد مسائل و مشكلات آن ها با دولت رفع گردد كه اين نشست هاي گفتگوي دولت و بخش خصوصي جايگاه و بستر بسيار مناسبي است كه بتوان اين مشكلات را حل نمود و خوشبختانه تا كنون موفق بوده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.