یکی از اعضای هيئت مديره بانک مرکزی:

اقتصاد منطقه یورو رونق خود را از دست داده است/ اوضاع اقتصادی در اين منطقه رو به وخامت

یکی از اعضاي هيئت مديره بانک مرکزي اروپا اوضاع اقتصادي را در منطقه يورو بحراني توصيف کرد و خواستار راه حلی برای این بحران شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، ايو مرش از اعضاي هيئت مديره بانک مرکزي اروپا اوضاع اقتصادي را در منطقه يورو بحراني توصيف کرد و از کشورهاي عضو خواست تدابيري براي رفع مشکلات مالي اين منطقه پولي بينديشند.

مرش در سخناني در شهر هرنبرگ آلمان گفت: اوضاع اقتصادي در منطقه يورو بحراني است، رشد اقتصادي بسيار ضعيف و روند آن کند است و اصولا اقتصاد در اين منطقه رونق خود را از دست داده است.

بنوا کوره از ديگر اعضاي هيئت مديره بانک مرکزي اروپا نيز گفت: بيم آن مي رود که اقتصاد در منطقه يورو در يک چرخه کاهش پويايي رشد گرفتار شود.

بانک مرکزي اروپا در پايان نشست پولي خود در ماه نوامبر اعلام کرد در صورتي که ابزارهاي کنوني اين نهاد مالي اروپايي براي مقابله با مشکلات اقتصادي کافي نباشند و در صورت وخامت هر چه بيشتر وضع تورم در کشورهاي عضو، آماده است اقدامات حمايتي جديد اتخاذ کند.

آمار و ارقام مربوط به توليد ناخالص داخلي در منطقه يورو که قرار است امروز منتشر شوند، مهر تاييدي بر هر چه وخيم تر شدن اوضاع اقتصادي در اين منطقه از تابستان خواهند بود.

اين در حالي است که به گفته تحليلگران مسائل اقتصادي در آلمان که اقتصاد اول منطقه يورو محسوب مي شود، اين کشور در آستانه رکود اقتصادي قرار دارد.

کارشناسان مي گويند وخيم شدن وضع اقتصادي کشورهاي شريک آلمان، بر بحراني شدن اقتصاد اين کشور بي تاثير نبوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار