قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارت مردم در موفقیت اجرای گام سوم طرح تحول سلامت تاثیر‌گذار است/ مردم دریافت‌های غیرقانونی را به 1690 اطلاع دهند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر این که نظارت مردم در اجرای گام سوم تحول سلامت بسیار مهم است، گفت: مردم همواره باید مشارکت و تعامل خود را در مقابله با افزایش تعرفه‌های پزشکی بیشتر کنند، چرا که اگر مردم پای کار نباشند این طرح موفق نخواهد شد

"محمدحسین قربانی نماینده مردم گیلان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ درباره اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت (کاهش تعرفه‌های پزشکی)، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مسائلی که در جامعه پزشکی ایجاد شده، دریافت‌های غیر متعارف از سوی برخی پزشکان است.

وی با  اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره تعرفه‌های پزشکی گفت: برخی برای فرار  از قانون، تعرفه‌ها را واقعی اعلام نمی‌کنند و در این راستا برخی از بخش‌های خصوصی و دولتی مراکز پزشکی بر خلاف قانون عمل می‌کنند،  به عنوان مثال هزینه جراحی آپاندیس در بخش دولتی 15 هزار تومان و در بخش خصوصی 2میلیون و 500 هزار تومان می‌شود و این تفاوت فاحش معنادار باعث شده که حرف و حدیث‌هایی به وجود آید.

قربانی تاکید کرد: با توجه به این که تعرفه‌ها واقعی و تجمیع بیمه‌ها صورت گرفته است هر گونه دریافتی‌های غیرمتعارف ازسوی مراکز پزشکی دولتی و خصوصی ممنوع  است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این که قبلا  قانونی در مقابله با افزایش تعرفه‌های پزشکی داشتیم، گفت: امروزه این قانون سختگیرانه‌تر شده و سامانه تلفنی 1690 مربوط به رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای، معضلات و مشکلات حوزه سلامت راه اندازی شده است تا پدیده دریافت‌های غیرمتعارف چه در بخش خصوصی و چه دولتی تا حد ممکن کاهش یابد و اراده‌ای به وجود آمده که با این معضل بزرگ برخورد شود.

قربانی با تاکید بر این که نظارت مردم در این راستا بسیار مهم است، اظهار داشت: مردم همواره باید مشارکت و تعامل خود را در مقابله با افزایش تعرفه‌های پزشکی بیشتر کنند، چرا که اگر مردم پای کار نباشند این طرح موفق نخواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نظام پزشکی کشور و سازمان تعزیرات بر این طرح نظارت می‌کنند و مجلس نیز  کادر پزشکی را نظارت می‌کند تا کاری خلاف قانون صورت نگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار