مشهد؛

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در فهرست 1001 کتابخانه دیدنی جهان

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به انتخاب اتحادیه جهانی انجمن‌ها و مؤسسه‌های کتابداری( IFLA) در فهرست 1001 کتابخانه دیدنی جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،در سایت اتحادیه جهانی انجمن‌ها و مؤسسه‌های کتابداریIFLA کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد بزرگترین کتابخانه ایران است که در سال974 میلادی بوجود آمده و در سال1457 میلادی برای بهره برداری توسعه یافته است.

بنابر اين  گزارش: سایت پایگاه داده‌های آموزشی آزاد (OEDB) در آمریکا کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، رتبه هفتم را در بین 20 کتابخانه معتبر که جهان را تغییر دادند، از آن خود کرد و ثبت سه اثر تاریخی و فرهنگی، حفاظت شده در کتابخانه مرکزی به عنوان میراث فرهنگی در حافظه جهانی یونسکو ثبت شده است در این سایت ذکر شده است.

برخی از ویژگی‌های این کتابخانه مانند نگه‌داری ، حفاظت نسخه‌های خطی بسیار قدیمی ، آثار و اشیای موزه‌ای که تاریخ برخی از آنها به بیش از هزار سال می رسد و هزاران دست نوشته نفیس از قرآن کریم و کتابهای چاپی قدیمی که در نوع خود بزرگترین مجموعه در جهان می باشد، دارا بودن گنجینه وسیع از کتابهای چاپی در موضوعات مختلف از قبیل علوم اسلامی و انسانی، ساختمان با شکوه و مجلل کتابخانه مرکزی که در نوع خود در تاریخ هنر اسلامی منحصر به فرد است.

گفتنی است: این کتابخانه به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه پیشرو در جهان می‌باشد که در حال حاضر در سطح وسیعی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.