ربیعی خبر داد

80 تا 90 هزار میلیارد تومان صرف خدمات رسانی می‌شود/ اثر بخش نبودن سیاست‌های رفاهی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌هم اکنون 80تا 9هزار میلیارد تومان بودجه دولت صرف هزینه های رفاه می‌شود که اثر بخشی چندانی نیز نداشته است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در محل صبح امروز در محله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت:‌ هزینه‌های زیدی در اجرای سیاست های رفاه می شود که اثر بخشی چندانی تاکنون نداشته است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر9میلیون بی‌سواد، بیش از یک هزار و پانصد هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم و بخش قابل توجهی از جمعیت کشور نیز دچار فقر غذایی و بهداشتی هستند که باید برای تمامی این معضلات چاره اندیشی و سیاست گذاری های مناسبی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که دولت تدبیر و امید سیاست‌های رفاه را حق مردم می‌داند و معتقد است سیاست‌های رفاهی باید با رشد و توسعه همراه باشد ادامه داد: سیاست اعتدال از سوی دولت تدبیر و امید اخذ شده است که توسعه کلان را با سیاست‌های رفاه همراه کرده است.

ربیعی در ادامه با اشاره به این که دولت بیش از 20هزار میلیارد تومان به صندوق باز نشستگی کمک می‌کند و به برگزاری جلسه شورای عالی رفاه اشاره کرد و  اظهار داشت: در شورای عالی رفاه می توان سیاست‌های رفاه را یک پارچه کرد که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولین سیاست گذاری را نیز برای این شورا قائل شده است که مورد توافق قانون گذاران نیز است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که خروجی‌های این شورا می تواند در تدوین برنامه ششم کمک کننده باشد افزود: در مدت سه سال می‌توان سیاست‌های رفاهی را یک پارچه کرد و می‌تواند به عنوان سند رفاه و دولت آن را تنظیم و ارائه کرد.

وی در ادامه گفت:‌ سیاست‌های عالی رفاه باید ترکیبی از برنامه‌‌های اقتصادی،‌آموزشی، بهداشتی باشد همچنین برای دستیابی به اهداف این شورا باید کمیسیون های مختلف در زمینه‌های رفاهی تشکیل شود تا به ساختار مناسبی در این خصوص دست یابیم.
 
ربیعی در خصوص مبارزه با فقر غذایی نیز  افزود:‌ امنیت غذایی با شناسایی لایه‌های پایین دست جامعه صورت می‌گیرد که در این خصوص باید بانک اطلاعات جامع شناسایی خانوارها تشکیل شود تا دولت برای اخذ سیاست های رفاهی با دست بازعمل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که شورای عالی رفاه بانک اطلاعات را از طریق بانک هایی که در سایر نهادهای است تشکیل می دهد خاطر نشان کرد: راه اندازی دبیر خانه شورای عالی رفاه فرصت مغتنمی است که قدرت برنامه ریزی و توفیق در سیاست‌های رفاهی شورای عالی رفاه را بیشتر می کند.   

انتهای پیام/
برچسب ها: خدمت رسانی ، سیاست ، رفاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار