علی اکبر زاده خبر داد:

برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس / اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در تفاهم نامه‌ای که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد 5 میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه‌های آموزشگاهی و ترویج فرهنگ کتابخوانی اختصاص یافت.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود که پیرامون برنامه‌های کتاب و کتابخوانی برگزار شد، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه آغاز و تا یک آذرماه ادامه خواهد داشت که یکی از روزهای این هفته به وزارت آموزش و پرورش و بخشهایی که پیرامون مسئله آموزش فعالیت می‌کنند اختصاص دارد.
وی در ادامه افزود: بیست و هفت آبان ماه روز کتاب، مدرسه ، حوزه و دانشگاه مطرح است که برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته‌ایم.

علی اکبر زاده با اشاره به اینکه 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه درکل کشور در این هفته برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که از شهریور ماه آغاز گردید کتکابهای مرتبط با کودکان و نوجوانان از طریق کارشناسان مشخص گردید و در یک نمایشگاه خصوصی متولیان کتاب استانها این کتابهای موردعلاقه دانش‌آموزان استان خود را انتخاب و سفارش دادند و پس از درخواست سفارش موسسه منادی  تربیت وزارت آموزش و پرورش آغاز به آماده سازی تهیه و ارسال کتابها به استانها کرد.

وی از تخفیف ویژه نمایشگاهی برای دانش آموزان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مطالبۀ رئیس جمهور ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، ما در وزارت آموزش و پرورش به سه زنگ انشا، گفتگو و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و اعتقادمان بر این است که زمینه پرسشگری با مطالعه آغاز می شود یعنی اگر دانش‌آموزان با فرهنگ مطالعه آشنا شوند زمینه افزایش دانش و آگاهی آنان بالارفته و از این طریق روحیه پرسشگری و تحقیق در ذهن دانش آموزان بارور می شود.

علی اکبر زاده از برگزاری مراسم افتتاح نمادین 50 هزار نمایشگاه در یکی از مدارس شهر تهران در 27 آبان ماه خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت هفته کتاب را به صورت ملی در تهران و در روز یکشنبه 25 آبان ماه برگزار خواهیم کرد که در این مراسم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش نیز دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: در این مراسم از خدمان عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در وزارت آموزش و پرورش و همچنین از دانش آموزان توانمند در عرصه نویسندگی، شعر و مطالعه و کتابخوانی تجلیل می‌شود.

علی اکبرزاده در خصوص بودجه تخصیص داده شده به کتاب و کتابخوانی گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و اختصاص کتاب به کتابخانه‌های آموزشگاهی 5 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی گردید که این مبلغ مرحله به مرحله و با برنامه ریزی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در طول سال تحصیلی جاری تصمیم بر این است که براساس این تفاهم نامه کتابخانه‌های کلاسهای ابتدایی و بعضی از کتابخانه‌های آموزشگاهی تحت پوشش قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش وم پرورش در خصوص عناوین کتابهای ارائه شده  در این نمایشگاه گفت: بیش از یازده هزار عنوان کتاب به کارشناسان ما رسیده که از این تعداد 8 هزارعنوان درمراحل اولیه و 5 هزار عنوان در مرحله دوم انتخاب و به مدارس ارسال شده که اکثر عنوان کتابهای انتخاب شده مربوط به مقطع ابتدایی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوعات داستانی، علمی، تخیلی و تاریخی بیشترین انتخاب دانش آموزان بوده که از طریق کارشناسان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتاب ، موسسه ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار