بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد

فاصله دانشگاه آزاد از اهداف اولیه در گزارش تحقیق و تفحص مشهود بود/نگران وضعیت دانشگاه‌ هستیم

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد تاکید شد: نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نشان دهنده حقیقتی عکس اهداف اولیه تاسیس این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد به شرح زیر منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله لایغیر ما بقوم حتي يغيرو ما به انفسهم

مسأله مبارزه با فساد ھم يك عنصر حقیقى و اساسى در اصلاح امور كشور است. مبارزه با فساد، وظیفه ھمه است؛ اما در درجه اوّل، وظیفه مسؤولان كشور است. مبارزه با فساد بايد با جديّت، دقّت، بىنظرِى كامل و دور از تندروى و زيادھ روى باشد.(پیام نوروزى رھبر معظم انقلاب اسلامى در ابتداى سال 1381)

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ارگان آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و آموزشی کشور و تربیت دانشجویان متعهد، متدین و متخصص تاسیس شد؛ اما نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نشان دهنده حقیقتی عکس اهداف اولیه تاسیس این دانشگاه است. این پارادوکس گویای این است که هزینه‌های این دانشگاه به جای ارتقاء نخبه پروری صرف مواردی همچون دخالت در انتخابات و همراهي فتنه88، افزایش بی‌قاعده واحدهای دانشگاهی و افزایش رشته محل‌ها شده که رشد علمی این دانشگاه را با رکود مواجه کرده است.

هزینه‌هایی که باید صرف دانشجویان شود تا از امکانات آموزشی و رفاهی مناسب برخوردار باشند و این هزینه‌ها برای ستاد انتخاباتی افراد خاص استفاده می‌شود. چرا باید از اموال دانشجویان در انتخابات 88 جهت دامن زدن به اغتشاشات و به آتش کشيدن سطل‌های زباله استفاده شود. چرا دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاهی که حدود نیمی از آموزش عالی کشور را در اختیار دارد فقط 11/09% در تولید مقالات علمی  ISI کشور سهیم است.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شهرکرد نگرانی خودمان را از این وضعیت اعلام می‌کنیم و در راستای مطالبه‌گری خود از مسئولین دانشگاه، اصلاح ساختار دانشگاه در این برهه زمانی را ضروری میدانیم. از سوي ديگر از قوه قضاييه می‌خواهيم تا با ورود به اين مسئله و مجازات هر تخلفي که صورت گرفته است آرمان عدالت را که جزو اهداف جمهوری اسلامي بوده و موجبات اعتماد هر چه بيشتر به نظام را فراهم می‌کند به منصه ظهور بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار