همکاري مپنا با بيش از 10 نيروگاه‌ساز معتبر جهان

مديرعامل بخش توليد گروه مپنا از همکاري اين گروه با بيش از 10 نيروگاه‌ساز معتبر جهان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمدرضا روشني‌مقدم ، در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران، درباره همکاري‌هاي مشترک گروه مپنا با شرکت‌هاي سازنده نيروگاهي در جهان و جايگاه کنوني اين گروه در صنعت نيروگاهي جهان، اظهار داشت: مپنا با شرکت‌هاي بين‌المللي نظير شرکت‌هاي زيمنس آلمان، آنسالدو ايتاليا، فرانکو توزي ايتاليا، زوريا اکراين، سومي اکراين، ژمونت فرانسه، دوسان کره‌جنوبي، اينوسپين سوئيس، فورلندر آلمان، فوله فرانسه و ... در زمينه انتقال دانش، طراحي و ساخت تجهيزات مختلف نيروگاهي همکاري نزديکي داشته است.

وي افزود: گروه مپنا همچنين از جايگاه بالايي در صنعت نيروگاهي جهان برخوردار است به‌طوري که رتبه ششم در ساخت تجهيزات نيروگاهي در سطح جهان را دارد و در سطح منطقه خاورميانه نيز از رتبه نخست در احداث نيروگاه‌هاي گازي و سيکل ترکيبي برخوردار است. 

وي در پاسخ به اين پرسش که گروه مپنا هم‌اکنون چه پروژه‌هايي را در خارج از کشور اجرا مي‌کند، گفت: مپنا در زمينه احداث نيروگاه به‌صورت EPC در کشورهاي سوريه و عراق و عمان و ... فعال بوده و نيروگاه‌هاي گازي و سيکل ترکيبي در اين کشورها احداث کرده است.
 
به‌گفته وي، در حوزه سرويس، تامين قطعه‌هاي يدکي و ارتقاي واحدهاي گازي در کشورهاي هند، الجزاير، پاکستان، اندونزي و ... نيز شرکت مپنا فعال بوده و پروژه‌هاي متعددي را اجرا کرده است ضمن آنکه مپنا در مناقصه‌هاي بين‌المللي در کشورهايي نظير سوريه، عراق، هند، الجزاير، پاکستان، اندونزي و ... مشارکت و حضور فعال داشته است.

مديرعامل بخش توليد گروه مپنا درباره فعاليت‌هاي اين گروه در حوزه افزايش بهره‌وري در صنعت برق، اظهار داشت: در زمان حاضر، فعاليت‌هاي مپنا در حوزه افزايش بهره‌وري در صنعت برق شامل طرح‌هاي متعدد و مختلفي ازجمله تبديل واحدهاي گازي به سيکل ترکيبي جهت افزايش بازده نيروگاه‌ها، ارتقاي واحدهاي V94.2 قديمي به MAP2A و MAP2B در جهت بهبود بازده و توان توليدي نيروگاه، برنامه‌ريزي جهت عرضه و ساخت توربين‌هاي گازي کلاس F با بازده بالا جهت بهبود بازده نيروگاه‌ها، احداث واحدهاي CHP جهت بازيابي انرژي حرارتي اتلافي حاصل از کار توربين گاز براي توليد بخار يا آب شيرين و درنتيجه بهبود بهره‌وري واحدهاي گازي، توسعه طرح‌هاي توليد پراکنده نيروگاهي در نزديکي محل مصرف جهت جلوگيري از اتلاف انرژي در شبکه انتقال و ... است.

روشني‌مقدم همچنين به فعاليت‌هاي گروه مپنا در حوزه حفاظت از محيط زيست و توسعه انرژي‌هاي پاک اشاره کرد و افزود: در اين زمينه نيز فعاليت‌ها و اقدام‌هاي مختلفي ازجانب گروه مپنا در دست اجراست که تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي، احداث و توسعه طرح‌هاي توليد همزمان برق و حرارت (CHP)، توليد توربين‌هاي بادي و احداث نيروگاه‌هاي بادي، احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي نظير فتولتاييک، ثبت يک پروژه سازوکار توسعه پاک (Clean Development Mechanism) صنعت نيروگاهي کشور در سازمان ملل متحد ازجمله فعاليت‌هاي انجام‌شده و در دست اجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: مپنا ، نیروگاه ، احداث ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار