تفاوت حضور ایران و آمریکا در کشورهای منطقه

جمهوری اسلامی ایران برخلاف زورگویان، به منظور کمک به مردم مظلوم هر کشوری، با هماهنگی دولت های مشروع کشورها آن هم بدون زور و تهدید وارد عمل شده و در نقش یاری کننده دولت ها و ملت های مظلوم ظاهر می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،با ظهور جدی مبارزه مردم انقلابی ایران با رژیم ستمشاهی در سال 1342 آن هم با رهبری حضرت امام خمینی(ره) که درنهایت در بهمن ماه سال 1357به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منجر شد، روزنه ای در دل های مسلمانان مظلوم جهان و حتی غیر مسلمان ایجاد شد که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حکومتی تشکیل خواهد شد که همراه و یاور مظلومین در سراسر نقاط جهان خواهد بود.

طولی نکشید  که  ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای و با پاسخ آری خود به جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه سال 1358 امید مظلومین جهان را به واقعیت نزدیکتر کردند. با تشکیل رسمی حکومت جمهوری اسلامی ایران، سنگ اندازی های استکبار جهانی به منظور جلوگیری از یکی از اصلی ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت از مظلومین بود، هم آغاز شد؛ اما با همه این مشکلات و با وجود تحمل هزینه های سخت به جمهوری اسلامی ایران، حکومت و ملت از ادامه این مسیر بازنماندند و با قدرت به راه خود ادامه دادند و حمایت از مظلوم و مقابله با ظالمین را در دستور کار خود قرار دادند. حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین، جنوب لبنان، سوریه و مسلمانان کوزوو و...بخشی از حمایت های خیرخواهانه ایران به مردم مظلوم و مقابله با دشمنان ظالم از جمله رژیم صهیونیستی، شوروی، آمریکا، انگلیس و عراق زمان صدام دیکتاتور، هم بخشی از ایستادگی ایران در 35 سال اخیر را رقم زده است.

با گذشت زمان و تنومندتر شدن نهال انقلاب اسلامی ایران، حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مظلومین جهان با توجه به شرایط منطقه، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی پیشرفت محسوسی داشت و از طرف دیگر مقابله ایران با ظالمین زورگو هم وارد فاز جدیدی شد.

حمله آمریکا به افغانستان و عراق با ادعای دروغین مقابله با تروریسم، و جلوگیری از دستیابی رژیم دیکتاتور مخلوع عراق به بمب هسته ای و در ادامه وقوع انقلاب های بیداری اسلامی در برخی از کشورهای مسلمان و همچنین جنگ های متوالی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان و جنبش مقاومت حماس و همچنین تشکیل گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و مقابله آنها با دولت های سوریه و عراق از جمله مهمترین وقایعی بود که جمهوری اسلامی ایران رسما از مظلومین دفاع و با ظالمین مقابله کرد.

این نوع نگاه جمهوری اسلامی ایران مصداق همان آیه 29 سوره فتح، است، که خداوند خصوصیات پیامبر و مومنین را بیان می کند و معیاری همیشگی به ما می دهد: كسانى كه با او هستند در برابر كفار، شديد و محكم هستند؛ (وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ). اما در ميان خود رحيم و مهربانند. (رُحَماءُ بَيْنَهُمْ).

اما نکته قابل تامل درباره ورود جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به مظلومین و مقابله با مستکبرین این است که جمهوری اسلامی ایران برخلاف زورگویان، به منظور کمک به مردم مظلوم هر کشوری، با هماهنگی دولت های مشروع کشورها آن هم بدون زور و تهدید وارد عمل شده و در نقش یاری کننده دولت ها و ملت های مظلوم ظاهر می شود.

ائتلاف ضد داعش که توسط آمریکا به منظور مقابله با داعشی که بازهم توسط آمریکا ساخته شده است نمونه دخالت علنی این ائتلاف ویرانگر در کشورهایی مانند سوریه و عراق است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران حدودا 4سال است که با هماهنگی دولت مشروع بشار اسد که مجددا در سال جاری میلادی با رای قاطع مردم ابقا شد به منظور کمک به ملت سوریه که مورد ظلم گروه های تکفیری که ساخته و پرداخته مستکبرین جهان هستند، وارد عمل شده است و از طرفی دیگر در ابتدای سال شمسی جاری تا کنون در کنار ملت و دولت عراق در صف ایستادگی در برابر داعش ایستاده است و نقش پررنگی در آزادسازی مناطق حساس عراق داشته است.

اما ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بدون هماهنگی و تایید دولت های سوریه و عراق اقدام به بمباران مناطق مختلف این دو کشور کرده است. از طرفی دیگر جمهوری اسلامی ایران در صورتی که ملتی نظیر ملت بحرین و برخی از مردم عربستان مورد ظلم و ستم دیکتاتورهای زمان خود قرار بگیرند، بدون اینکه قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد وارد عرصه حمایت دیپلماتیک و تئوریک از این ملت مظلوم شده است.

اگر چه در این باره گفتنی ها زیاد است اما اشاره به بخشی از این حمایت ها هم می تواند خوی ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران را با وجود تبلیغات ضد ایرانی دشمن، حتی برای تمامی مردم آزاده جهان به نمایش بگذارد. البته ناگفته نماند که در کنار این استراتژی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت و دفاع از مظلومین جهان بحث دیگری هم مطرح است و آن هم وحشیگری های رژیم صهیونیستی در منطقه است و هر کشوری که در برابر این رژیم نامشروع ایستادگی کند می تواند ایران را به عنوان حامی در کنار خود به منظور مقابل با اسرائیل مشاهده کند.

شکی نیست که بسیاری از حوادث منطقه و جنگ های داخلی و غیر داخلی و ظلم و ستم برخی از دیکتاتور های قلدر منطقه با سرکردگی و حمایت رژیم جعلی صهیونیستی انجام می شود و از این رو جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار دولت های مشروع و ملت مظلوم جهان همواره در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه سال 90 و در جمع نمازگزاران تهرانی با این عنوان که :هر جا هر ملتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، ما پشت سرش هستیم، سندی غیر قابل انکار به منظور اثبات این ادعاست.

برچسب ها: تفاوت ، ایران ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
جانم فدای رهبرم.لبک یا امام خامنه ای.
فقط منتظر دستور فرمانده هستیم تا رژیم غاصب صهیونیستی رو در 7 دقیقه به کل نیست و نابود کنیم. الله اکبر.