آموزش کودکان"افغان "در ایران مهمترین زیرساخت بازسازی افغانستان است

سفیر تام الاختیار ژاپن در ایران گفت: آموزش کودکان افغان مهمترین زیرساخت بازسازی افغانستان است که ایران به این امر اهتمام لازم دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آکیرا چیبا روز یکشنبه در آیین افتتاح دبستان ویژه اتباع افغانستان در شهرستان پاکدشت در استان تهران گفت: امروز در سایه ارایه آموزش به کودکان افغان، آینده ای روشن برای کشور افغانستان متصور هستیم و به یقین کودکان آموزش دیده در ایران، نقش خود را در بازسازی افغانستان به خوبی ایفا می کنند.

وی گفت: دولت ژاپن به امر ثبات و توسعه اقتصادی افغانستان توجه ویژه ای دارد و با برگزاری کنفرانس توکیو به هدف کمک به توسعه افغانستان، متعهد شده تا طی پنج سال مبلغ سه میلیارد دلار به این کشور در جهت توسعه اقتصادی و استقرار امنیت کمک نماید که تا کنون 1/2 میلیارد دلار این تعهد پرداخت شده است.

آکیرا چیبا افزود: همچنین دولت ژاپن 500 نفر از کارشناسان افغانستان را طی مدت 5 سال تحت آموزش های تخصصی قرار داده تا این افراد بتوانند در توسعه افغانستان سهم عمده ای داشته باشند.

وی بیان داشت: دولت و مردم ژاپن به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ایران نیز بیش از 5/6 میلیون دلار کمک کرده تا ظرفیت های لازم جهت تربیت افراد ماهر فراهم شود زیرا اعتقاد داریم وجود انسان های ماهر برای هر جامعه ضروری است .

رایزن فرهنگی سفارت آلمان در جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: دوران تحصیل و حضور کودکان در مدرسه بسیار مهم است و در این ایام است که شخصیت هر فرد شکل می گیرد.

اتو گراف افزود: هر کودک باید از این امکان برخوردار باشد تا به مدرسه رفته و با کسب علم و دانش، با دنیای اطراف خود آشنا شود.

وی اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران کار فوق العاده ای در ارایه آموزش به تمامی کودکان ، حتی کودکان اتباع دیگر کشورها انجام داده که این امر تنها به مهربانی و مهرورزیدن مردم ایران منحصر نمی شود بلکه حرکتی الهام بخش برای تمامی ملت های جهان محسوب می شود.

رایزن فرهنگی آلمان در ایران نیز در این آیین گفت: ایران به دلیل دارا بودن دانشمندانی که از سطح تحصیلات و معلومات بالایی برخوردار هستند در جهان شناخته می شود و مطمئن هستم که دانشمندان آینده افغانستان کسانی هستند که در مدارس این کشور مشغول به تحصیل اند.

همچنین معاون امور دانش آموزان بیگانه و مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل گفت: تمامی افرادی که به ساخت مدرسه به عنوان نماد آموزش و پرورش اقدام می کنند در جبهه دانایی و مقابل جبهه تاریکی قرار می گیرند.

شاهین نوش آبادی افزود: مدرسه نماد آموزش و پرورش محسوب می شود و به عنوان مکانی مقدس ، آینده هر جامعه را به سمت تعالی جهت می دهد .

وی افزود: این افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی است که در مدارس خود پذیرای دانش آموزان اتباع دیگر کشورهاست تا آنان نیز بتوانند از فرصت های آموزشی برخوردار باشند .

نوش آبادی بیان داشت: جای بسی خوشحالی است که نام این مدرسه مزین به اسم شهید نادر طاهری شده است، در دیدگاه مسلمانان و مردم ایران اسلامی ، شهیدان همواره زنده بوده و نزد خدای خود روزی می خورند و این اطمینان وجود دارد که روح این شهید ناظر بر رفتار و اعمال ماست.

وی اظهار داشت: مردم ژاپن و آلمان نیز برای کشته شدگان خود در جنگ احترام قائل هستند و تلاش دارند تا با زنده نگاه داشتن یاد آنان، ارزش آنان را در جامعه ارتقا بخشند.

نوش آبادی گفت :ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 300 هزار شهید تقدیم کرد تا امنیت ، اقتدار و عزت نصیب کشور شود و ملت ایران در آرامش به سمت تعالی حرکت کند.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار